20:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1396 - 15:42
کد خبر: 8772
استاندار آذربایجان غربی در اولین مجمع سلامت استان:

مسائل حاشیه ای سبب فراموشی مسائل با اهمیت کشور به ویژه عرصه سلامت است

مسائل حاشیه ای مهمترین دلایل به فراموشی سپرده شدن مسائل بااهمیت کشور و بالاخص حوزه سلامت شود از سویی فقر فرهنگی  به شدت احساس می شود که نیازمند حل این مشکلات هستیم.
مسائل حاشیه ای سبب فراموشی مسائل با اهمیت کشور به ویژه عرصه سلامت است

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز؛ محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در در در اولین مجمع سلامت استان که صبح امروز با حضور محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور مقامات استانی برگزار گردید گفت: اکنون استان آذربایجان غربی از نظر شاخص ها در رتبه 2/1 قرار دارد که با انجام پروژه ها و تجهیزات درمانی به شاخص 7/1 برسیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه افزود: بحث سلامت یک پدیده ملی است خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته است اما هنوز نیز با چالش های فراوانی روبه رو هستیم در استان نیز مشکلات هر شهر باید توسط مسولان بررسی شود تا آماری از مشکلات سلامت هر شهر در دست باشد.

شهریاری با اشاره به اینکه نیازمند جامعه شاد و بانشاط هستیم ادامه داد: در جامعه بشری اکنون بحث جدیدی را پیش رو داریم و آن نیز به سبب ورود تکنولوژی و به تبع آن بیماری های همراه تکنولوژی است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در کشور محیط زیست است اظهار کرد: خشک شدن تالاب ها و ریز گردها از جمله مشکلاتی است که در کشور با آن روبه رو هستیم و همه این مشکلات عواملی برای بروز مشکلات بهداشتی می شود و سلامت را به خطر می اندازد همانند بحث دریاچه ارومیه که در صورت عدم مشارکت کشاورزان  سلامت خانواده هایشان نیز دچار خطر می شود.

شهریاری همه سازمان ها را در بحث بهداشت دخیل دانسته و ابراز کرد: در مقوله سلامت تنها وزارت بهداشت دخیل نیست و تمامی سازمان ها و ارگان ها بایستی در این زمینه همکاری کنند  و مهم ترین نهاد در بحث سلامت آموزش و پرورش است که می تواند بخشی از کتب درسی به مقوله سلامت اختصاص یابد تا در پایان دوره تحصیل دانش آموزان با این موضوع آشنا شوند.

 استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مهم ترین عامل موثر در بحث سلامت مردم و سازمان های مردم نهاد هستند و براساس شعار دولت که خصوصی سازی بوده است باید وجود و حضور مردم مورد توجه قرار گیرد.

شهریاری تصریح کرد: مسائل حاشیه ای مهمترین دلایل به فراموشی سپرده شدن مسائل بااهمیت کشور و بالاخص حوزه سلامت شود از سویی فقر فرهنگی  به شدت احساس می شود که نیازمند حل این مشکلات هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید