14:07|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1396 - 15:34
کد خبر: 8770
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت:

موضوع سلامت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد

ابتلای ۲۴ درصد مردم کشور به بیماری‌های روانی را نشان‌دهنده ضرورت توجه به این مقوله است همه باید برای ایجاد سلامت در ابعاد مختلف تلاش کنیم و در این میان بحث سلامت اجتماعی و روانی بیش از تمام جوانب مورد تاکید و دارای اهمیت است.
موضوع سلامت اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز؛ محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت صبح امروز در نخستین مجمع سلامت آذربایجان‌غربی که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و نیز اعضای مجامع سلامت شهرستان‌ها در ارومیه برگزار شد گفت : هرساله در تصادفات جاده‌ای بیش از ۱۶ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که این امر نشان‌دهنده ضرورت توجه به مبحث سلامت اجتماعی است ؛ در شرایط فعلی میزان بودجه‌ای که در اختیار دولت و سازمان‌های متولی  قرار گرفته است پاسخگوی تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نبوده و از این رو  نمی‌توانیم تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز را تامین کنیم.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، در خصوص نیاز جامعه برای داشتن سلامت روانی و اجتماعی اظهار کرد: برای داشتن اجتماع سالم نیازمند مشارکت مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد از یک سو، ادارات و سازمان‌ها از یک سو و نیز روحانیون و بزرگان از سوی دیگر هستیم تا شاهد ارتقای سطح سلامت باشیم.

ایازی افزود: در موضوع سلامت دین اسلام و همه ادیان الهی بر این تاکید دارند که اسلام مشارکت انسان‌ها را ضامن بقای انسانی دانسته است، بنابراین نباید سلامت را فقط سلامت جسم بدانیم و به سلامت جسم، روح و اجتماع تاکید کنیم.

وی ادامه داد: ابتلای ۲۴ درصد مردم کشور به بیماری‌های روانی را نشان‌دهنده ضرورت توجه به این مقوله است همه باید برای ایجاد سلامت در ابعاد مختلف تلاش کنیم و در این میان بحث سلامت اجتماعی و روانی بیش از تمام جوانب مورد تاکید و دارای اهمیت است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید