18:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1396 - 21:38
کد خبر: 8070

نمایندگان مردم نقش اساسی در بهبود مشکلات اقتصادی دارند

قشر آسیب پذیر با درآمد اندک، در وضعیت بحرانی اقتصاد بیش از اقشار دیگر متضرر می‌شوند این  واقعیت های عینی و غیر قابل انکار جامعه را درک و بیان کنیم.  
نمایندگان مردم نقش اساسی در بهبود مشکلات اقتصادی دارند


حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی نماینده ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز در خصوص مشکلات اقتصادی گفت: مشکل اشتغال و تورم از معضلات  بحران اقصادی می‌باشد و نمی‌توانیم با انکار اینکه جامعه خالی از مشکل است وضعیت را توجیه کنیم. 
وی در رابطه با مشکلات بارز اجتماعی و اقتصادی در کشور افزود: با توجه به خروجی سالانه دانشگاه ها و محدود بودن ظرفیت نظام برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی وضعیت برای جوانان نیز بیش از پیش سخت تر شده است که باید در این زمینه تدابیر لازم طراحی و اجراء شود.  
حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی تصریح کرد: در این بین قشر آسیب پذیر که با درآمد اندک در وضعیت بحرانی اقتصاد قرار دارند بیشتر از اقشار دیگر متضرر می‌شوند و بعنوان مثال در میدان شهدای ارومیه شاهد هستیم کارگران ساعات زیادی را منتظر کار می‌مانند اما بدون هیچ نتیجه ای و عایدی راه خانه را پیش می‌گیرند و باید این  واقعیت های عینی و غیر قابل انکار جامعه را درک و بیان کنیم.
وی میزان تاثیر گذاری و مسئولیت مهم نمایندگان مجلس در روند بهبود وضیعت اقتصادی مهم تلقی نمود و خاطر نشان کرد: در این راستا نمایندگان مجلس نقش بسیار اساسی و مهم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور دارند و اختیار نمایندگان را هیچ یک از مسئولین ندارد به طوری که نماینده مجلس می تواند از وزرای دولت سوال کرده و آنها را به سلابه کشیده و حتی رئیس جمهور را استیضاح کند، تاکنون نمایندگان مجلس چقدر از وزراء سوال و جویای مسایل شده اند. که ما شاهد قصور نمایندگان در این باره می‌باشیم.
نماینده ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: دولت در حال حاضر بحث اشتغال را باید در الویت خود قرار دهد که آیا دولت می‌تواند یک اشتغال قابل قبول به وجود بیاورد و دومین عمل که باید انجام گیرد افتتاح کارخانه ها و کارگاه های ذوب کاری  و ایجاد فضا برای بحث های اقتصادی است.
وی در خصوص مشکلات اقتصادی استان در زمینه کشاورزی گفت: بحث کشاورزی یکی از عمده مشکلات جدی ای می‌باشد که در ارومیه شاهد بودیم و هستیم که بیشتر محصولات کشاورزان زیر درختان خراب و بازار فروش بسیار کساد بود چراکه کشاورز همان میوه ای که نمی‌تواند 400 تومان به فروش برساند را خریدار به قیمت 4000 تومان از بازار خریداری می‌کند، این وضعیت پیامی را به ما می‌رساند که راهکار اساسی در بحث وزارت جهاد کشاورزی صحیح طراحی نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی نقش نمایندگان در بهبود و رفع مشکلات اقتصادی را مهم خواند و توضیح داد: این که نمایندگان نقشی اساسی در بهبود اقتصاد و ایجاد اشتغال دارند امری واضح و آشکار است ولی دولت نیز می‌توانست عملکردی بهتر داشته باشد اما این امر را نیز باید در نظر داشت که مباحث تحریم ایران نیز متاسفانه در عملکرد دولت بی تاثیر نبود.
وی اعتراض و در نتیجه آشوب گری در خیابان ها را تایید نکرد و گفت: در خیابان ها مشکلات اقتصادی غیر قابل حل می‌باشند زیرا در جامعه، فرهنگ اینکه مردم بیایند و در مقابل استانداری تجمع کنند و محترمانه حل و فصل شود، مثلا در شهرستان درود استان لرستان عداه ای رانندگان آتش نشانی را کتک زده و ماشین بیت المال را از ارتفاع به پایین پرت می‌کنند میخواهیم بدانیم در کدام مکتب همچین اصولی روا است.
نماینده ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی یاد آور شد: دشمن های خارجی و دشمن های داخلی جمهوری اسلامی ایران مانند رئیس جمهور آمریکا، نخست وزیر اسرائیل، سلطنت طلبان، منافقین و کشور عربستان بودند که بیش از 70 درصد دعوت به شورش را انجام دادند بنابراین مطمئنا هیچ گاه در خیابان ها نمی‌توان خواستار رفع مشکلات شد و حتی این وضعیت بیشتر نیز باعث صدمه اقتصاد مملکت می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی در خصوص تدابیر لازم جهت رفع مشکلات اظهار کرد: برای رفع مشکلات کنونی باید فرهنگ سازی، افزایش مطالبه گری در مجلس و  وزیری که نمیتواند با عملکردی با تدبیر داشته باشد، باید رئیس جمهور تیم اقتصای قدرتمندی را روی کار بیاورد که برای رفع ضعف های مشهود رئیس جمهور باید چاره ای اندیشه کند.
وی اشد مجازات را سزاوار آشوبگران دانست و تاکید کرد: در حال حاضر بازاری ها از بیم و ترس آسیب اغتشاشگران به اموال و سرمایه هایشان مغازه های خود را تعطیل کرده که باید برای این آشوبگران اشد مجازات را در نظر گرفت چراکه نه تنها اقتصاد مملک رو به بهبودی نخواهد بلکه وضعیت وخیم و رو به تنزل خواهد شد.
نماینده ولی فقیه سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: کسانی که از طریق مناقان و کشورهای خارجی آموزش دیده بودند و باعث خسارت بسیار زیادی برای مردم و نظام شدند باید با ایم عوامل به صورت جدی اشد مجازات را داشته باشند تا جرات همچین اعمالی رانداشته باشند تا شاهد ضربه‌ی بیشتر به اقصاد و مردم نباشیم.
حجت الاسلام والمسلمین نجفقلی زاده سرایی در پایان سخنان خود تصریح کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران مظهر پاکی و نماد خون شهدایی می‌باشد که جانشان را نثار کشور کردند، چگونه آشوبگران به خود اجازه لگد و به آتش کشیدن پرچمی را می‌دهند را که بر روی تابوت شهید قرار می‌گیرد یا ورزشکارانی که در کشور های خارجی با سربلندی پرچم کشور را که نماد نظام جمهوری اسلامی است به نمایش می‌گذارند.      
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید