12:50|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 دی 1396 - 19:43
کد خبر: 8045

تشکیل کمیته نظارت بر فضای مجازی/فارغ التحصیلان دانشگاه متناسب با نیاز اشتغال در جامعه باشد

 کمیسیون اجتماعی فضای مجازی تشخیص مصلحت نظام  اقدام به ایجاد کارگروه هایی برای سیاست گذاری و نظارت بر فضای مجازی کرده است؛ به سبب اهمیت فضای مجازی و گستردگی آن با توجه به این امر که متولی و سیاست گذار در فضای مجازی فعلا حضور ندارد و هر کس  به گونه ای که که تمایل دارد از فضای مجازی استفاده می کند اقدام به این تشکیل کارگروه فضای مجازی کرد.

تشکیل کمیته نظارت بر فضای مجازی/فارغ التحصیلان دانشگاه متناسب با نیاز اشتغال در جامعه باشد

یعقوب پور اسد رئیس دانشکده قاضی طباطبائی ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت:  کمیسیون اجتماعی فضای مجازی تشخیص مصلحت نظام  اقدام به ایجاد کارگروه هایی برای سیاست گذاری و نظارت بر فضای مجازی کرده است؛ به سبب اهمیت فضای مجازی و گستردگی آن با توجه به این امر که متولی و سیاست گذار در فضای مجازی فعلا حضور ندارد و هر کس  به گونه ای که که تمایل دارد از فضای مجازی استفاده می کند اقدام به این تشکیل کارگروه فضای مجازی کرد.

رئیس دانشکده قاضی طباطبائی ارومیه در ادامه افزود: کمیته فضای مجازی متشکل از 20 کارگروه مختلف است و یکی از کارگرو های این کمیته "اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی" است  که مسولیت این کارگروه به بنده سپرده شده است و سیاست های کلی این فضا در این کمیته برنامه ریزی خواهد شد.

پوراسد در خصوص روند کاری  کمیته فضای مجازی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هر کدام از کارگروه های کمیته  پس از مطالعه و تحقیق سیاست های کلی خود را را در حیطه فعالیتشان مشخص کرده و سپس به مصلحت نظام ابلاغ می شود و بعد از بررسی های صورت گرفته به عنوان ابلاغیه همگان مکلف به اجرا خواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون دو جلسه در تهران تشکیل شده است و در حال بررسی سیاست های کلان در حوزه فضای مجازی می باشیم تا بتوانیم در خصوص مدیریت فضای مجازی گام های موثری را برداریم .

رئیس دانشکده قاضی طباطبائی ارومیه در خصوص ارتباط ناامید کننده  آموزش با اشتغال اذعان کرد: در این حوزه نباید دانشگاه را به تنهایی مقصر دانست  زیرا در سالهای اخیر تعداد دانشجو به شکل بی حد و نصاب افزایش یافته است.

پوراسد ادامه داد: بدیهی است که اگر از صنعت قوی نیز برخوردار بودیم امکان پاسخ گویی به این هجم از فارغ تحصیل میسر نبود اشتغال و دانشگاه باید متناسب با هم باشند یعنی دانشگاه متناسب با نیازی که به اشتغال هست فارغ التحصیل تحویل دهد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی دانشگاه مازاد بر نیاز فارغ التحصیل خارج می کند افزود:  متاسفانه به سبب اینکه بعضی دانشگاه ها به شکل بی حد و حساب گسترش  پیداکردند برخی فقط به درآمد اندیشیدند به جای کیفیت آموزش و زمانی که بیش از نیاز جامعه فارغ التحصیل باشد مسلما جوابگو نخواهد بود.

رئیس دانشکده قاضی طباطبائی ارومیه خاطر نشان کرد: در زمینه ارتباط آموزش با اشتغال نکته حائز اهمیت دیگر نیز  سرفصل دروس است که این سرفصل ها اغلب متعلق به سالهای دور بوده و بایستی هر چند سال تجدید نظر و تغییر صورت بگیرد تا متناسب با نیازهای روز باشد دروس عوض شود که متاسفانه توجهی به این امر صورت نگرفته است.

وی گفت: دانشگاه طباطبایی ارومیه  به نسبت  سایر رشته ها وظیفه و رساله خود را تا حدودی تربیت تکنسین انجام داده است  و کارگاه های دانشگاه نیزبه نسبت سایر دانشگاه ها مجهزتر است اما نمی توان گفت که  وضعیت ایده آل محسوب می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید