00:56|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1396 - 22:55
کد خبر: 8040

جذب 3درصدی معلولین در استخدام ها به درستی انجام نمی‌شود/ هدف همایش خیرین کارساز اشتغال معلولین است

یکی از اهداف بزرگ خیرین کارساز منتهی به ایجاد واحد صنعتی بزرگ برای معلولین در استان است که در این راستا کارهای بسیاری انجام شده و امید این است با کمک و روحیه بسیجی تمامی آحاد مسئولین این کار به سرانجام برسد.

جذب 3درصدی معلولین در استخدام ها به درستی انجام نمی‌شود/ هدف همایش خیرین کارساز اشتغال معلولین است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز سعید فریور مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین همایش خیرین کارساز در کشور به میزبانی ارومیه در 29 بهمن ماه سال جاری گفت: با همت همکاران بهزیستی استان، تشکل ندای افق روشن  با کمک خیرین استان همایش بزرگی برگزار خواهد ‌شد و هدف از این همایش رسالت ذاتی سازمان و حمایت از مددجویان در زمینه‌های اشتغال، مسکن و فراهم کردن احتیاجات ضروری جامعه می‌باشد.

وی در ادامه در رابطه با تاثیر اصحاب رسانه متذکر شد: مسئله مهم و خطیر رسانه ها در اطلاع رسانی این برنامه در جامعه می‌باشد که باید تمامی مسئولین در این امر ما را یاری کرده و در بین مردم فرهنگ سازی کنند تا به رسالت ذاتی سازمان و مردم برسیم.

نبی زاده معاون اشتغال بهزیستی توضیح داد: این مکان  یک سازمان حمایتی تخصصی بوده و ۱۵۲ وظیفه  برای به نتیجه رساندن سرانجام اقدامات نیاز به  اعتبارات زیادی است که سازمان میلیاردها ریال و 70 درصدهزینه را در این راستا هزینه می‌کند اما  کافی نیست.

وی درباره مدیریت صحیح در کشور ابراز کرد: کشور ما باید مدیریت را از روش سنتی بسوی مدیریت موثر برده و نهادینه کند و در این راستا باید از پتانسیل های کارآمد استفاده کنیم، همایش خیرین کارساز یک اقدام جدید بوده و برای موفقیت باید کانون مدیریتی صحیح ایجاد شود و تعامل درست و مثبت و برای ایجاد آن باید منبع مدیریتی صحیح داشته باشیم.
 

قلی زاده اهداف مهم خیرین کارساز را اینگونه بیان کرد: یکی از اهداف بزرگ خیرین کارساز منتهی به ایجاد واحد صنعتی بزرگ برای معلولین در استان است که در این راستا کارهای بسیاری انجام شده و امید این است با کمک و روحیه بسیجی تمامی آحاد مسئولین این کار به سرانجام برسد.

وی اولویت سرمایه گذاری استان را یادآور شد و گفت: در راستای سرمایه گذاری چندین طرح متفاوت را چند نمونه را اجرا کرده‌ایم که علاوه بر ایجاد اشتغال بر روی سودآوری این عزیزان نیز برنامه ریزی شده و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان سخنان خود با بیان بیکاری معلولین گفت: جذب اجباری 3 درصد از استخدام ها باید برای معلولین باشد که متاسفانه دستگاههای اجرایی هیچ گاه این دستورالعمل را رعایت نمی کنند به همین دلیل آمار بیکاری معلولین در جامعه بسیار زیاد است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید