08:32|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1396 - 18:53
کد خبر: 8034

اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌های احیاء دریاچه ارومیه پاسخگو نیستند

پروژه انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه فعال می باشد و تا به امروز در حدود 15 کیلومتر و 380 متر عملیات حفاری اجراء شده است.

اعتبارات تخصیص یافته برای اجرای پروژه‌های احیاء دریاچه ارومیه پاسخگو نیستند

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با آخرین وضعیت اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: فعالیت های اجرای پروژه خوب می‌باشد ولی تعدادی از پروژه ها به دلیل اینکه فصل کار نیز مناسب نمی باشد حالت تعلیق یافته اند.

وی ادامه داد: اولویت امسال بر روی پروژه های آبرسانی به دریاچه ارومیه قرار گرفته است؛ اولین پروژه در این زمینه آبرسانی از تصفیه خانه و مدول سوم به دریاچه ارومیه است؛ در پروژه های شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز سد سیلوه و کانال انتقال است که باید به سمت دریاچه منتقل کنیم.

مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه تصریح کرد: در بخش کشاورزی پروژه های تجمیع قطره ای فعال می باشند و همچنین پروژه انتقالی کانی سیب به دریاچه ارومیه نیز فعال می باشد و تا به امروز نیز در حدود 15 کیلومتر و 380 متر عملیات حفاری اجراء شده است.

فرهاد سرخوش در پاسخ به سوال خبرنگار باریش که در راستای تخصیص اعتبارات و منابع مالی احیای نگین فیروزه ای آذربایجان غربی مطرح شد، گفت: اعتبارات و منابع مالی مناسبی برای احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد؛ امسال طبق نقشه راه موجود باید 2 هزارو 400 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های دریاچه ارومیه در حوضه های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و کردستان پرداخت می شد که از این میزان 850 میلیارد تومان در مرحله اول مصوب شد که از این میزان نیز 200 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه یکساله به سه حوضه مذکور تخصیص یافت.

مدیر دفتر استانی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در رابطه با اینکه میزان اعتبارات فعلی که تخصیص یافته اند پاسخگوی طرح ها می باشد یا خیر؟ اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته پاسخگوی اجرای پروژه ها نیست و تنها 10 درصد از مبلغ پیش بینی شده برای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید