13:32|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1396 - 22:02
کد خبر: 8031

مبانی حقوق شهروندی برای کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تبیین شد

به منظور آشنایی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با مفهوم و مصادیق حقوق شهروندان و اهمیت جایگاه آن‌ها در نظام حقوق موضوعه ایران دوره آموزشی، مبانی حقوق شهروندی برای کارکنان این شرکت برگزار شد.

 

مبانی حقوق شهروندی برای کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تبیین شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، اکبر حسن‌بگلو گفت: بر اساس منشور حقوق شهروندی که با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندان تنظیم و ابلاغ شده است، کارکنان دولت و آحاد شهروندان باید به حقوق خود آشنا بوده و در تعاملات روزمره خود از آن آگاهی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: به منظور آشنایی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با مفهوم و مصادیق حقوق شهروندان و اهمیت جایگاه آن‌ها در نظام حقوق موضوعه ایران دوره آموزشی، مبانی حقوق شهروندی برای کارکنان این شرکت برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد: اصول خط مشی، ارزش ها و باورهای مجموعه مدیران و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز ارائه خدمات بی منت و تکریم ارباب رجوع با حفظ کرامت انسانی است.

حسن بگلو بیان کرد: دوره حقوق شهروندی برگزار شده در سه محور کلی مطرح شد، که محور اول شامل مباحث حقوق مدنی و سیاسی، محور دوم مباحث حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محور سوم نیز مباحث حقوق حریم خصوصی را شامل می‌شود.

وی در خصوص مباحث مربوط به حقوق مدنی و سیاسی در حقوق شهروندی توضیح داد: مفهوم حقوق مدنی و سیاسی، آزادی بیان و حق مشارکت در امور جامعه، حق دادرسی منصفانه و حق تابعیت مفاهیم مربوط به حقوق مدنی و سیاسی در حقوق شهوندی است که ضمانت اجرای این حقوق نیز تشریح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با بیان ابعاد حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حقوق شهروندی تشریح کرد: مفهوم حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، حق سلامتی و آموزش، حق مشارکت در زندگی فرهنگی، حق کار و تأمین اجتماعی، حق خانواده بر جامعه و دولت، حق مالکیت و آزادی‌های اقتصادی و ضمانت اجرای این قوانین مهم‌ترین محورهای این بخش از حقوق شهروندی است.

حسن‌بگلو ضمن اشاره به محور سوم حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به حقوق حریم خصوصی در حقوق شهروندی شامل مفهوم حریم خصوصی، مبانی و منابع حمایت از حریم خصوصی، حریم خصوصی جسمانی و مکانی، حریم خصوصی در ارتباطات خصوصی و داده‌های شخصی و حریم خصوصی در رسانه‌ها و تصویر، می‌شود.

وی در ادامه اعلام کرد: دوره حقوق شهروندی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در قالب یک دوره عمومی هشت ساعته که به صورت مهارتی و تخصصی و تخصصی-پژوهشی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در پایان گفت: نحوه آموزش این دوره نیز هم به صورت حضوری با برگزاری کلاس و کارگاه بوده و همچنین به صورت غیرحضوری از طریق آموزش الکترونیکی برگزار شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید