13:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1396 - 21:57
کد خبر: 8021

ایران کمتر از 50 درصد امید به زندگی دارد/تاثیر گروه‌های خونی در شخصیت افراد بسیار ناچیز است

گروه های خونی در شخصیت اشخاص به میزان کمی تاثیر گذارمی‌باشند، برای مثال اگر بگوییم گروه خونی یک فرد عامل خلق و خوی خشن و خلل در ارتباط دیگران است میتوان با آموزش های صحیح و اصولی این تاثیرات منفی را نیز از بین برد و به حداقل رساند.

ایران کمتر از 50 درصد امید به زندگی دارد/تاثیر گروه‌های خونی در شخصیت افراد بسیار ناچیز است

محمدرضا زکیانی روانشناس و رفتارشناس سازمانی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با امید به زندگی گفت: خوب زندگی کردن بستگی به شرایط اقتصادی بر مبنای درست و اصولی دارد، یکی دیگر از شرایط موثر نیز امید همراه با سازندگی و تهی از امید خالی با اقتصاد خوب می‌باشد برای مثال در کشور هایی همچون سوئد، نوروژ و یا فنلاند که مشکلات اقتصادی ناچیزی دارند باز هم شاهد بالاترین حد استرس و افسردگی هستیم.
وی در ادامه افزود: برای افزایش امید به زندگی در یک بازه زمانی همراه با آموزش صحیح میتوانیم اقتصاد را برای سازندگی استفاده کنیم ، و باید توجه داشت امید آوردنی نیست امید دادنی است یعنی اساتید و معلمان و کسانی که در این خصوص اطلاعات دارند باید امید را به دیگران انتقال دهند.
زکیانی با توجه به بیان میزان امید به زندگی در ایران خاطر نشان کرد: متاسفانه آمار نشان دهنده این است که ایران جزء یکی از کشورها با کمتر از 50 درصد میزان امید به زندگی مخصوصا در بین جوانان می‌باشد که در راستای ارتقاء این درصد باید به فکر بهبود شرایط اقتصادی همراه با آموزش های روحی و روانی در قالب معنویات و امید به  خود خدا بود. 
روانشناس و رفتارشناس سازمانی در خصوص ارتباط گروه خونی و شخصیت افراد گفت: گروه های خونی در شخصیت اشخاص به میزان کمی تاثیر گذارمی‌باشند اما برای مثال اگر بگوییم گروه خونی یک فرد عامل خلق و خوی خشن و خلل در ارتباط دیگران است میتوان با آموزش های صحیح و اصولی این تاثیرات منفی را نیز از بین برد.
وی در خصوص داروهای ضد افسردگی و خواب آور با توجه به نظر شخصی خود متذکر شد: داروهای ضد افسردگی و خواب آور هیچ تاثیری در بهبود افسردگی و استرس ندارند و معمولا داروهای روان درمانی و روان بخش و همه داروهای آرام بخش موثر در خواب و یا شل کننده عضلات می‌باشند. 
زکیانی یاد آور شد: درمان افسردگی در اراده خود ما است که با خواستن و عزم بر غلبه به آن درمان پذیر است در این حین نیز خانواده و دوستان نیز میتوانند در روند بهبود افسردگی تاثیر شایانی داشته باشند؛ میتوان گفت سن افسردگی از 12 سالگی  شروع شده و تا 40 الی 45 سالگی نیز گزارش شده است. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید