22:56|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1396 - 20:42
کد خبر: 8008

بازده اقتصادی در استفاده از سیلیس موجود در کوه زنبیل چشمگیر نمی‌باشد/مصالح کوه زنبیل در زیر ساخت ها استفاده می‌شود

به دلیل جنس خاص و مقاوم این کوه در پروژه های زیر ساختی، کوچه ها، معابر، زیرسازی جاده ها، خیابان ها و در یک بخش نیز برای تامین مصالح تعدادی از پروژه های عمرانی بزرگراه ارومیه به تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازده اقتصادی در استفاده از سیلیس موجود در کوه زنبیل چشمگیر نمی‌باشد/مصالح کوه زنبیل در زیر ساخت ها استفاده می‌شود


جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در خصوص کوه زنبیل استان آذربایجان غربی گفت: کوه زنبیل در 24 کیلومتری شرق ارومیه و دارای یک چشمه در 36 کیلومتری شمال شرقی شهر در دامنه کوه زنبیل قرار دارد.
 وی افزود: آب این چشمه از دو مظهر خارج و رسوبات آهنی در اطراف آن دیده می شود، آب چشمه زنبیل از دسته آب‌های کلروره سولفاته بی کربناته کلسیک و منیزین است همچنین این کوه حاوی سیلیس بوده ولی سیلیس موجود آن در شاخه‌ی اقتصادی پروسه‌ی مرغوم به صرفه ای ندارد.
اسکندری در خصوص استفاده از مصالح کوه زنبیل خاطر نشان کرد: به دلیل جنس خاص و مقاوم این کوه در پروژه های ساختی، کوچه ها، معابر، زیرسازی جاده ها و خیابان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در یک بخش نیز برای تعدادی از واحد پروژه های عمرانی بزرگراه ارومیه به تبریزاز مصالح کوه زنبیل تامین می‌شوند. 
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان در رابطه با بهره برداری های صورت گرفته متذکر شد: در این راستا چند بهره‌برداری با توجه به پروانه بهره برداری و مجوز برداشت ثبت شده اند که مصالح شن و ماسه ای کوهی می‌باشند و صرفا در راستای ایجاد زیر ساخت های جاده معابر خیابان ها استفاده می‌شود.
وی در پایان سخنان خود یادآور شد: کوه زنبیل در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که بهره برداری های آن متفاوت می‌باشد، زنبیل شماره یک، زنبیل شماره 2 به صورت پیمانکاری و مجوز برداشت شهرداری در این راستا به ثبت رسیده اند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید