18:34|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1396 - 20:10
کد خبر: 7993

جوانگرایی یا فرسوده سالاری/شهریاری از سد کهنه کاران عبور می کند؟

مردم مظلوم آذربایجان غربی نیازمند تفکراتی نو و جدید می باشند و تحقق آرزوهای خود را در حضور مدیرانی جوان و با انرژی می بینند و آرزوها دارند که تنها با حضور تفکرات نو به سر منزل مقصود خویش  خواهند رسید.

جوانگرایی یا فرسوده سالاری/شهریاری از سد کهنه کاران عبور می کند؟

سرویس سیاسی باریش نیوز: تغییر و تحولات مهم ترین رکن و اساس تغییر در مقام عالی یک سازمان و چارت تشکیلاتی است؛ اولین زمزمه هایی که بعد از شنیدن تغییرات در راس مقام یک سازمان به گوش می رسد تغییرات احتمالی در چارت تشکیلاتی و مقامات می باشد.

به طور تقریبی 3 ماه از نشستن محمدمهدی شهریاری بر کرسی استانداری آذربایجان غربی می گذرد؛ خبرهای خوب، خوش و مطلوبی در همان اوایل شروع فعالیت های شهریاری به گوش رسید و پس از ورود تجار اروپایی به استان چشم و گوش آذربایجانی ها به شنیدن لحظه به لحظه خبرهای خوب از عملکرد محمدمهدی شهریاری عادت کرده است.

شهریاری به عنوان استاندار استان محروم آذربایجان غربی گام های اول را محکم برداشته و میخ اول را محکم کوبید؛ حضور تاجران آلمانی و ترکیه ای، سرکشی و پیگیری شهریاری از پروژه های عمرانی استان و همچنین حضور سر زده در کارخانجات بزرگ استان به همراه معاونین و مسولان امر از خبرهای خوبی بود که در گوش مردم غریب آذربایجان زمزمه شد.

بدون هیچگونه شکی بکار بردن نیروهای جدید سبب ورود تفکراتی نو به آن سازمان می شود، لذا گاها تغییرات در سازمان ها و ارگان ها ضروری است؛ پس از آنکه محمدمهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی برگزیده شد خبرهایی مبنی بر اعلام نیاز وی به مشاوران استانداری که از زمان سکانداری سعادت در عرصه خدمت بودند در محافل رسانه ای استان پیچید و بصورت گسترده همانند بمب انفجاری میان مردم و مسولان صدا کرد؛ پس از آن خبر دیگری که این بار عجیب تر و به بیان دیگر شوک آور تر بود اعلام فرصت دهی و زمان بندی شهریاری به معاونین استانداری جهت اعمال تغییرات مدنظر بود.

استنباط های انجام شده توسط کارشناسان امر به سمت و سوی جوانگرایی و بکار بردن افراد با انرژی با تفکراتی نو از سوی شهریاری در پست های مهم استانی بود که تا به این لحظه چنین اتفاقی رخ نداده و همچنان مدیران و معاونان کهنه کار و به نوعی پیشکسوت بر صندلی های خود چسبیده و با قوت در اتاق گرم مدیریت خود استوارند!

آری مردم غریب و مظلوم آذربایجان غربی نیازمند تفکراتی نو و جدید می باشند و تحقق آرزوهای خود را در حضور مدیرانی جوان و با انرژی می بینند و آرزوها دارند که تنها با حضور تفکرات نو به سر منزل مقصود خویش  خواهند رسید.

نشر این مطلب در راستای بیان ناکارآمدی و ناتوانی مدیران فعالی نیست بلکه مدیران فعلی توانایی مناسبی در اجرای امورات دارند اما جوانگرایی مهم ترین اصل موفقیت و پیروزی یک ارگان می باشد؛ در حالت کلی در ادارات و ارگان های متعدد جهان نشان داده شده است که بکار بردن جوانان در امورات از یک سو مرسوم شده و از سوی دیگر نیز نتایج مثبتی به بار آورده است و هم اکنون نیز با توجه کمبودهای بسیار زیاد استان آذربایجان غربی نیاز به اهتمام ویژه مسئولان و بکار بردن افراد باتجربه و جوان در کنار یکدیگر نیاز است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید