21:52|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1396 - 20:07
کد خبر: 7992

جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب/هدف جشنواره افزایش روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان در صرفه جویی آب است

آموزش و پرورش نیز در کنار سازمان آب می تواند در یاددهی ارزش آب و مصرف بهینه آن به دانش آموزان دخیل باشد زیرا همگان آگاهند که امروزه آب و مشکل کمبود آن دغدغه اساسی است و دانش آموزان نیز از همین ابتدا بایستی در مصرف بهینه آب و حفظ آن برای آیند گان کوشا و آگاه باشند.

جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب/هدف جشنواره افزایش روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان در صرفه جویی آب است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز امروز 4 دی ماه سال 96 جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب به همت اداره آب و فاضلاب شهری ارومیه و با حضور معاون آموزش ابتدایی ناحیه 2 ارومیه، رئیس ادراه حفاظت محیط زیست ارومیه، رئیس ادراه پالایش شهری ارومیه و حضور دانش آموزان ناحیه 2 و خبرنگاران در سالن امام علی ارومیه با هدف آشنایی کودکان از اهمیت آب برگزار شد.

بخشعلی حاتم زاده مدیر امور آب و فاضلاب شهری ارومیه در جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب گفت: یادگیری دانش آموزان با ماده حیات بخش آب از اهداف عمده برگزاری این جشنواره می باشد، جشنواره سراسری یادگیری آب سبب افزایش روحیه مشارکت پذیری دانش آموزان با اولیا، مدیران و دست اندرکاران آب برای مصرف بهینه این ماده حیاتی می گردد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری ارومیه اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز در کنار سازمان آب می تواند در یاددهی ارزش آب و مصرف بهینه آن به دانش آموزان دخیل باشد زیرا همگان آگاهند که امروزه آب و مشکل کمبود آن دغدغه اساسی است و دانش آموزان نیز از همین ابتدا بایستی در مصرف بهینه آب و حفظ آن برای آیند گان کوشا و آگاه باشند.

حاتم زاده با مخاطب قرار دادن دانش آموزان تاکید کرد: شما دانش آموزان نیز به خوبی آگاهید که آب و منابع آبی محدود هستند و از تمامی آب های روی کره زمین نمی توان بهره برد و از طرفی بارندگی  کشور ما به طور متوسط یک سوم کشورهای دیگر است اگر قدر آب ار ندانیم و آن را به طور بی رویه هدر دهیم خود و آیندگان را دچار مشکل کرده و از این ماده حیاتی محروم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت فاضلاب شهری نیز خاطر نشان کرد: فاضلاب ها نیز در اثر آلودگی آب ها پدید می آیند و همین فاضلاب ها به خودی خود سبب کاهش آب هستند؛ دریاچه ارومیه نمود استفاده نادرست از آب است، امید داریم که محافظین خوبی برای آب باشیم.

نسرین پاکدوست معاون آموزش ابتدایی ناحیه 2 ارومیه در جشنواره سراسری یادگیری نخستین واژه آب گفت: خرد جمعی در آموزش کودکان ما در این راستا بی تاثیر نخواهد بود، از تمامی خانواده ها به سبب همراهی در این وادی  تشکر و قدر دانی می کنیم؛ آموزش ابتدایی از مهم ترین دوران و بهترین تاثیر را در زندگی افراد خواهد داشت، کودکان بدانند که صرفه جویی یعنی شکرگزاری از نعمت های خداوند است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید