11:57|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1396 - 19:29
کد خبر: 7991

بیش از 290 هزار تن محصول کشاورزی از مرز بازرگان صادر و ترانزیت شد

قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در گمرک بر تمام محصولات کشاورزی که صادر، وارد و یا ترانزیت می شوند نظارت دارد.

بیش از 290 هزار تن محصول کشاورزی از مرز بازرگان صادر و ترانزیت شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ قاسم تاروردیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 290 هزار تن محصولات کشاورزی از مرز بازرگان صادر، وارد و ترانزیت شده است.

قاسم تاروردیزاده با بیان اینکه گمرگ بازرگان، بزرگترین گمرک مرزی زمینی کشور است، اظهار کرد: قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در گمرک بر تمام محصولات کشاورزی که صادر، وارد و یا ترانزیت می شوند نظارت دارد.


مدیر جهاد کشاورزی ماکو با بیان اینکه ترخیص محصولات بعد از تایید آنها مبنی بر نبود آفات و بیماری  و نیز صدور گواهی سلامت انجام می شود، اضافه کرد: از ابتدای سالجاری حدود 208 هزار تن انواع محصولات کشاورزی که غالب آنها موز، توتون، الوار راش و... است  وارد کشور شده است.


وی ادامه داد: همچنین در این مدت حدود 37 هزارتن انواع محصولات کشاورزی که بیشتر آنها پوست پسته، پوست گردو، هندوانه، سیب  صادر و حدود 45 تن انواع محصو لات کشاورزی ترانزیت شده است.
تاروردیزاده گفت: محموله هایی که مدارک ناقص داشته، جزو محصولات وارداتی نبوده و یا محصولاتی که به هر دلیل از نظر کارشناس قرنطینه، سلامت آنها تایید نشود عودت داده می شود

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید