09:16|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 02 دی 1396 - 23:36
کد خبر: 7990

بیش از 70 هزار خانوار تحت پوشش بیمه‌ی کشاورزان روستائیان و عشایر می‌باشند/این بیمه جزء ارزانترین بیمه ها می‌باشد

در حال حاضر 18 صندوق بازنشتگی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در بین 18 بیمه اجتماعی، جزء ارزانترین بیمه‌ها می‌باشد که این امر در راستای حمایت از تولید کنندگانی است که در خط مقدم تولید قرار دارند.
 

بیش از 70 هزار خانوار تحت پوشش بیمه‌ی کشاورزان روستائیان و عشایر می‌باشند/این بیمه جزء ارزانترین بیمه ها می‌باشد

یونس معزز مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با حمایت از اقشار زحمت کش جامعه بافندگان استان گفت: در راستای اصل 29 قانون اساسی و تحقق اهداف و برنامه های در دست اقدام دولت در خصوص تعمیم و گسترش نظام تامین اجتماعی در حمایت از اقشار زحمت کش جامعه به ویژه بافندگان در بخش صنایع دستی اعم از قالی، فرش، گلیم و جاجیم به منظور برخورداری این عزیزان از مزایای و تعهدات بلند مدت برنامه های بیمه اجتماعی از جمله بازنشتگی، پیری، از کار افتادگی به صورت کلی و فوت یک تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر کشور و اتحادیه ی سراسری تعاونی های تولیدی فرش دستباف شهری و روستایی کشورامضاء شده است.
وی در ادامه افزود: بر اساس این تفاهم نامه با معرفی اتحادیه تعاونی تولید های فرش دستباف شهری و روستایی، این زحمتکشان می‌توانند با مراجعه به صندوق های بیمه اجتماعی کارگزاران خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از مزایای پیش بینی شده برخوردار شوند.
معزز در رابطه با تائیدیه اتحادیه و تاییدیه اشتغال خاطر نشان کرد: اشتغال متقاضی به مشاغل قالی، فرش، و سایر مشاغل فعال  به منزله تایید اشتغال و تایید سکونت منطقه روستایی عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌باشد که اینها نیازی به تاییدیه از اتحادیه‌های دیگر ندارند و می‌توانند تائیدیه ای که تعاونی های فرشبافی می‌گیرند با کارگزاری های ما و خودشان را تحت پوشش قرار دهند. 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه حرفه ی قالیبافی و فرش بافی جزء شاخه‌ای از مشاغل فعال کشاورزی محسوب می‌شود که کلیه بافندگان درسطح شهر به عنوان کشاورزان غیر ساکن محسوب می‌شوند.

 وی درباره پرداخت حق بیمه خاطر نشان کرد: شرایط سنی عضویت هر فرد ساکن روستا در بیمه بین 18 تا 50 سال می‌باشد که 2 برابر حق بیمه آنها را دولت پرداخت می‌کند و امسال حق بیمه ها بین 210 تا 480 تومان بصورت سالانه و هر ماه این مبلغ 17هزار و 500 تومان الی 40 هزار تومان است و 2 برابر این مبلغ را همانطور که یادآور شدیم در بازنشستگی دولت می‌پردازد.
وی در خصوص فعالیت‌های روستاییان یادآور شد: در فعالیت های دویست سی گانه حیطه روستایی و کشاورزی 230 شغل تعریف شده است چون مشاغل روستایی، عشایری، دامی ولی در کل اقشاری که تحت پوشش صندوق هستند بر تقسیم بندی این افراد ساکن روستا افرادی که شاغل در مناطق عشایری هستند ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و همچنین کشاورزان غیر ساکن نیز می‌توانند از این طرح برخوردار شوند.
وی در اشاره به خانوارهای تحت پوشش سازمان یادآور شد: بالای 70 هزار خانوار در استان تحت پوشش این بیمه می‌باشند و در 6 ماهه ی اول سال جاری خوشبختانه استان ما رتبه دوم از نظر اهداف عملیاتی و رتبه دوم در جذب بیمه شده جدید و رتبه سوم در تمدید بیمه شدگان قبلی در کشور کسب نموده است.
معزز با اشاره به اعضای بیمه شده، خاطر نشان کرد: هر فرد که ساکن مناطق عشایری بین 18 تا 50 سال با عضویت در سازمان سالانه حق بیمه خواهند داشت و از مزایای بازنشستگی و کار افتادگی بازماندگان برخوردار می‌شوند. 
وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: در حال حاضر 18 بیمه اجتماعی در سطح کشوری که 4 بیمه اجتماعی ملی و 4 بیمه شامل سازمان تامین اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح است که در بین 18 بیمه اجتماعی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر جزء ارزانترین بیمه‌ها می‌باشد که این امر در راستای حمایت از تولید کنندگانی است که در خط مقدم تولید قرار دارند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید