18:55|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1396 - 22:34
کد خبر: 7982

عدم وجود شایسته سالاری در جودو آذربایجان غربی/وضعیت جودو استان بحرانی است

طبق گفته خانم دشتبان جودو ما به دریاچه ارومیه تشبیه شده است؛ اگر مسئولان به داد جودو نشتابند در چند سال آینده جودو استان نابود خواهد شد، لذا از مدیرکل ورزش و جوانان استان، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بازرسی کل استان و استاندار آذربایجان غربی تقاضا دارم تا به داد جودو برسند.

عدم وجود شایسته سالاری در جودو آذربایجان غربی/وضعیت جودو استان بحرانی است

سعید غنی زاده جودوکار ارومیه ای در گفت و گو با سرویس ورزشی باریش نیوز؛ اظهار داشت: وضعیت جودو استان بسیار بحرانی است؛ طبق گفته خانم دشتبان جودو ما به دریاچه ارومیه تشبیه شده است؛ اگر مسئولان به داد جودو نشتابند در چند سال آینده جودو استان نابود خواهد شد، لذا از مدیرکل ورزش و جوانان استان، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بازرسی کل استان و استاندار آذربایجان غربی تقاضا دارم تا به داد جودو برسند؛ علت نابودی جودو این است که طی مسابقات اخیر مسئولین هیئت جودو استان وضعیت بارفنی جودوکاران را ضعیف قلمداد کردند؛ اما مهم این است که دلیل ضعیف بودن بار فنی ورزشکار به مربی بازمی گردد که مربیان نیز زیر نظر هیئت شهرستان و آن نیز زیر نظر هیئت استانی فعالیت می کند، پس بار فنی ضعیف ورزشکار به خود وی مربوط نیست.  

وی ادامه داد: از روسای هیئت جودو ارومیه و استان این سوال را دارم که اگر بار فنی ورزشکاران ضعیف بود، چرا داوری شما ضعیف بود؟ چرا در لیست داوری به اندازه کافی داور به مسابقات منتقل نکرده بودید؟ استعدادیابی های انجام شده بر اساس علم نبوده است؛ سالن و امکانات مناسبی نداریم و همواره که از این مورد گله می کنیم عدم همکاری اداره کل ورزش و جوانان را به میان می آورند ولی در حالت کلی مسئولین جودو استان دلسوز این رشته ورزشی نیستند.

جودوکار ارومیه ای تصریح کرد: در هیئت استانی و شهرستانی  جودو شایسته سالاری و چارت سازمانی وجود ندارد، هم اکنون افرادی در هیئت جودو فعالیت می کنند که نه سابقه ورزشی مناسبی دارند و نه سابقه علمی دارند در حالیکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید افراد دارای علم و تجربه بکارگیری شوند، تقاضا دارم تا این افراد مدارک خود را در رشته ورزشی جودو ارائه دهند!

غنی زاده خاطر نشان کرد: اصلی ترین گزینه هر هیئت ورزشی داشتن دبیر می باشد که متاسفانه هیئت جودو استان و هیئت جودو ارومیه دبیر هیئت ندارند؛ کمترین کاری که یک هیئت باید انجام دهد اعزام ورزشکاران به مسابقات است ولی تیم های ارومیه ای روند نزولی در پیش گرفته اند و ضروری است تا جودو که یک رشته ورزشی المپیکی است و نیاز است تا هرچه بیشتر رسانه ها و تلویزیون به آن توجه شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: چرا مقامات و مسئولان استانی جودو باید آرش میراسماعیلی که افتخار جودو کشور می باشد را مورد تمسخر قرار دهند؟ بنده در مسابقات استانی بدون مربی و سرپرست مقام دوم را کسب کردم درحالیکه آقای باقری رئیس هیئت جودو استان با حضور بنده در مسابقات مخالف بودند ولی خوشبختانه در مسابقات شرکت کردم و با تمام حق خوری ها موفق به کسب مقام دوم شدم؛ به صراحتا اعلام می کنم که از اول مهرماه هیئت جودو شهرستان ارومیه بسته است و حتی به گوشی های خود نیز پاسخ نمی دهند؛ حتی من به رئیس هیئت جودو استان اعلام کردم که حاضرم با هزینه شخصی خود به مسابقات اعزام شوم که با آن نیز مخالفت کردند!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید