14:20|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1396 - 00:38
کد خبر: 7966

شب یلدا و گرانی برخی محصولات/ تولیدکننده و مصرف کننده هر دو متضرر می شوند

در استان آذربایجان غربی نیز در هر فصل براساس عدم توجهات و برنامه ریزی ها شاهد مشکلات عدیده ای برای کشاورزان استان هستیم. میوه و محصولات مقتضی هر فصل با عدم فروش مناسب و قیمت گذاری متناسب در زمان فروش کام کشاورزان را تلخ می کند.

شب یلدا و گرانی برخی محصولات/ تولیدکننده و مصرف کننده هر دو متضرر می شوند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز این روزها خانواده ها برای تامین هزینه های جاری زندگیشان با دغدغه های بسیاری دست و پنجه نرم می کنند به هر سوی بازار که می نگرید با قیمت های سرسام آور روبه رو می شوید قیمت هایی که هر روز نسبت به دیروز با افزایش چند برابری مواجه می شود و این گرانی ها اکثر اقلام اصلی و مایحتاج زندگی افراد همانند مرغ، تخم مرغ، میوه و بسیاری از اقلام دیگر را شامل می شود.
هر روزه در اخبار و شبکه های مختلف خبری افزایش قیمت ها تیتر شده و روزهای پراسترس و تنش زایی را برای خانواده ها به همراه دارد.


در برابر این افزایش قیمت ها رکود و بیکاری نیز غوغا می کند، در استان آذربایجان غربی نیز در هر فصل براساس عدم توجهات و برنامه ریزی ها شاهد مشکلات عدیده ای برای کشاورزان استان هستیم. میوه و محصولات مقتضی هر فصل با عدم فروش مناسب و قیمت گذاری متناسب در زمان فروش کام کشاورزان را تلخ می کند.
با وجود قیمت پایین خریداری از کشاورز شاهد قیمت بالای آن به هنگام رسیدن به دست خریدار هستیم و در این وا دی تولیدکننده و مصرف کنند ه هر دو متضرر می شوند.


هر ساله با نزدیک شدن به مناسبت های مختلف همانند عید نوروز، ایام محرم و اکنون نیز که در آستانه شب یلدا هستیم قیمت اجناس و محصولات به طرز سرسام آوری با افزایش فراوان روبه رو می شود.
حال بایستی سوال کرد که تامین محصولات برای اقشار مستضعف با این وضع بازار امکانپذیر است؟؟
چرا باید تولید کننده و مصرف کننده هر دو متضرر شوند و این امر به بیکاری و برشکستگی دامن بزند؟
امید داریم با برنامه ریزی های منسجم و رعایت عرضه و تقاضا در استان از صدمه و خسارت دیدن کشاورزان و مردم عادی که خریدار هستند به جد جلوگیری شود و برای رسیدن به این مهم بایستی برنامه های جدی و مثمر ثمری تدوین شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید