01:54|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 28 آذر 1396 - 20:26
کد خبر: 7964

اصلی ترین مشکلات در حوزه اقتصادی بیکاری در کشور است/جرم و قاچاق نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است

اگر نهاد ها و سازمان های دیگر کار خود را به درستی انجام  دهند قطعا حجم  و بار سنگینی از دوش نیروی انتظامی کمتر می‌شد؛ امروز شاهد جرم و قاچاق و سایر مسایل هستیم که نشات گرفته از وضعیت اقتصادی است، اگر به کشورهای پیشرفته بنگریم  رشد بالای ۸درصدی در اقتصاد را می‌بینیم  و در کنار این امر آمار جرم و جنایت در آنها نسبت به کشورهای جهان سوم بسیار کاهش پیدا کرده  است.

اصلی ترین مشکلات در حوزه اقتصادی بیکاری در کشور است/جرم و قاچاق نشات گرفته از مشکلات اقتصادی است

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز؛ محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در همایش پلیس استان اظهار داشت: از مهمترین وظایف نیروی انتظامی برقراری امنیت و آرامش در بین مردم کشور می‌باشد که از ارکان اساسی آن  آرامش کشور در راستای پیشرفت و توسعه  است؛ اگر در این بحث بخوبی عمل کنیم مطمئنا شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تغییر خواهد کرد.

وی ادامه خاطرنشان کرد: با مشکلات بسیار زیادی قبل از انقلاب روبرو بودیم و بعد از آن زمان در ۸سال جنگ تحمیلی خسارات زیادی برای کشور به بار آورد که این مشکلات در جامعه نمایان شده که اصلی ترین  مشکلات در حوزه اقتصادی  مربوط به آمار بالای بیکاری در کشور می‌باشد که به جرایم و سایر مسایل و مشکلات دامن زده است.

شهریاری درباره سازمان‌ها نیز متذکر شد: اگر نهاد ها و سازمان های دیگر کار خود را به درستی انجام  دهند قطعا حجم  و بار سنگینی از دوش نیروی انتظامی کمتر می‌شد؛ امروز شاهد جرم و قاچاق و سایر مسایل هستیم که نشات گرفته از وضعیت اقتصادی است، اگر به کشورهای پیشرفته بنگریم  رشد بالای ۸درصدی در اقتصاد را می‌بینیم  و در کنار این امر آمار جرم و جنایت در آنها نسبت به کشورهای جهان سوم بسیار کاهش پیدا کرده  است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش برای ایجاد زندگی عزت مندانه و رفاه اجتماعی بوده است که قطعا مسائل و مشکلات و بزهکاری اجتماعی کمتر و زحمت نیروی انتظامی نیز کمتر خواهد شد.

 وی به برنامه های دولت اشاره کرده و یادآور شد: با توجه به برنامه های دولت دوازدهم با وجود مشکلات دولت و بدهی ها حدود ۴۰۰هزار میلیاد تومان فقط مقروض به بخش خصوصی و پیمانکاران می باشد و حدود ۵۰۰هزار میلیارد تومان برای پروژه های نا تمام در کشور گزارش شده است که با درآمدهای کشوری دولت توان حل مشکلات اقتصادی را ندارد؛ امیدواریم هرچه سریعتر برنامه های بسیار خوب دولت در راستای حل مشکلات اقتصادی زودتر اجرا و عملی شود.

استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری را رکن اساسی کشور دانست و گفت: ما به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع مالی که داریم، ناچار به جذب ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار ی جذب سرمایه گذار خارجی هستیم و  باید این سرمایه گذاری‌ها  در جایی سرمایه گذاری شود که امنیت سرمایه گذار تامین شده و امنیت اقتصادی داشته باشد.
 
وی در پایان سخنان خود به نقش پلیس اشاره کرده و گفت: امیدواریم زیر ساخت ها همراه با وظایف انجام شده از نیروی اقتصادی باعث ساماندهی مشکلات اقتصادی شود؛ اکنون در جامعه امروزی پلیس در داخل زندگی مردم  بوده که مردم امنیت و ارامش فکری برای زندگی دارند، ما نباید اجازه دهیم تا سرمایه ها از کشور خارج شود، آمار نخبه ها و تحصیل کرده‌های ما به سمت سایر کشورها، مخصوصا پزشک ها زیاد می باشد که باید به این امر  نگاه ویژه ای داشته باشیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید