16:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 22:42
کد خبر: 7952

حوزه و دانشگاه برای اثرگذاری در جامعه باید وحدت داشته باشند/ در اسلام علم و دین در کنار یکدیگرند

به علت تاثیر گذاری حوزه و دانشگاه  در جامعه  بایستی برای موفقیت هرچه بیشتر د رزمینه اثر گذاری بین مردم و جامعه این دو نهاد وحدت و تعامل توام با یکدیگر داشته باشند پس اگر وحدت میان این دو قشر منسجم و بیشتر باشد تاثیر فراوانی نیزبر مردم کشور خواهد داشت.

حوزه و دانشگاه برای اثرگذاری در جامعه باید وحدت داشته باشند/ در اسلام علم و دین در کنار یکدیگرند

حجت الاسلام والمسلمین حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با مناسبت روز 27آذر مبنی بر وحدت حوزه و دانشگاه‌ گفت: متاسفانه  دانشگاهیان شناخت جامع و کاملی از حوزه ندارند بایستی  مسئولین دانشگاه ها برای آشنایی دانشجویان با حوزه و ارتباط و انس گرفتن هرچه بیشتر بین این دو نهاد باارزش فرهنگی و تاثیرگذار کشور حداقل یکی از مسئولین حوزه را به دانشگاه دعوت کنند.

امام جمعه شاهین دژ ادامه داد: حضور یک مسول حضوی در بین دانشجویان و سخن گفتن با آنها زمینه ساز شناخت دانشجویان از حوزه و محیط آن می شود زیرا اغلب بسیاری از مطالب علمی مطرح شده در حوزه اطلاع چندانی ندارند بایستی دانست که  حوزه‌های علمیه در زمینه های علمی نیز در حال فعالیت بوده و همچنین به عنوان یک محیط علمی و فرهنگی در رشته های ارائه شده نیز غنی می باشند .

فصیح نیا با اشاره به مباحث و رشته های ارائه شده در حوزه های علمیه ادامه داد: در حوزه های علمیه سرایر کشور در خصوص اصول، فقه، مبانی فقه، منطق ، صرف و نحو و نیز دروس پژوهشی تبیین می شود آشنایی با این رشته ها برای  دانشگاهیان به صورت اجمالی می تواند آشنایی دانشگاهیان با مباحث علمی مذکور شود.  

وی در رابطه با اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه نیزاظهار کرد : به علت تاثیر گذاری حوزه و دانشگاه  در جامعه  بایستی برای موفقیت هرچه بیشتر د رزمینه اثر گذاری بین مردم و جامعه این دو نهاد وحدت و تعامل توام با یکدیگر داشته باشند پس اگر وحدت میان این دو قشر منسجم و بیشتر باشد تاثیر فراوانی نیزبر مردم کشور خواهد داشت.

امام جمعه شاهین دژ در پایان درخصوص تاکید امام خمینی بر وحدت میان حوزه و دانشگاه‌ خاطر نشان کرد: در زمان پهلوی سعی داشتند محافل علمی دور از معنویت و روحانیت باشد ولی همانطور که همگان می دانند  علمی که ما در اسلام بدان تاکید می‌کنیم همراه با معنویت و صفات انسانی همراه و درخدمت مخلوق است به همین دلیل امام (ره) این مسئله را مطرح کرد تا دانشجوهای بی دین تربیت نشوند .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید