03:44|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 20:39
کد خبر: 7945

لزوم اهمیت به صنعت در آذربایجان غربی/ جایگزین کردن صنایع معدنی به جای کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه اهمیت فراوان دارد

از محل صندوق توسعه ملی بودجه کلانی برای ساماندهی رودخانه های مرزی در نظر گرفته شده است و نیزاز طرف وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی ردیف های بودجه ای برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است .

لزوم اهمیت به صنعت در آذربایجان غربی/ جایگزین کردن صنایع معدنی به جای کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه اهمیت فراوان دارد

  نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: طی روزهای گذشته دو جلسه در خصوص احیای دریاچه ارومیه با مسولین بلند پایه کشوری برای بررسی روند دریاچه ارومیه برگزارشد، در جلسه اول که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خانم لک و حضور رئیس سازمان معدن و اکتشافات و معاونین این سازمان برگزارشد که این سازمان و اشخاص حدود 40 عنوان کتاب در زمینه دریاچه ارومیه چاپ کرده اند. مواد معدنی و انواع مواد معدنی موجود در این دریاچه را به طور کامل بررسی و به مطالعه پرداخته اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: جلسه ای دیگری نیز با حضور لاریجانی، سه تن از معاونین رئیس جمهور، معاون امور مجلس، معاون برنامه بودجه و رئیس حفاظت محیط زیست، وزیر جهاد ، وزیر نیرو و هم چنین معاونین این وزرا برگزارشد طی این جلسه بنده در خصوص مشکلات دریاچه ارومیه وبه خصوص کشاورزی و اهمیت دادن به صنعت در آذربایجان غربی ، جایگزین کردن صنایع معدنی به جای کشاورزی و مشخص نبودن مبلغ احیای دریاچه ارومیه به حاظرین توضیحات لازمه را ارائه دادم.

قاضی پور در ادامه با اشاره تصمیمات لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی جلسه در خصوص دریاچه ارومیه گفت: در این نشست دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از روان آب های زمستانه و رهاسازی و هدایت آنها به مخزن دریاچه تاکید نمود.

وی در ادامه اظهار کرد: طی جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی  بر ضرورت جلوگیری از برداشت ،حقابه های غیرمجاز،  افزایش کشت در حوزه دریاچه و تامین اعتبارات مورد نیاز دریاچه برای اجرای کامل مصوبات در این نشست مورد تاکید و بررسی قرار گرفت هم چنین به آبیاری نوین و صرفه جویی در منابع آب کشاورزی و هدایت آن به دریاچه ارومیه نیزاشاره ویژه ای شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: از محل صندوق توسعه ملی بودجه کلانی برای ساماندهی رودخانه های مرزی در نظر گرفته شده است و نیزاز طرف وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی ردیف های بودجه ای برای احیای دریاچه ارومیه پیش بینی شده است .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید