21:55|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 19:19
کد خبر: 7944

محدودیتی از نظر بیس برای خرید هواپیما وجود ندارد

هواپیماهای خریداری شده از نوع بوئینگ 737 سری 400 و 500 می باشند؛ این هواپیماها 4 پرواز بسمت تهران و همچنین هرهفته پروازهایی به استانبول، نجف، مشهد و پروازهای فصلی تفریحی نیز انجام خواهند داد.

محدودیتی از نظر بیس برای خرید هواپیما وجود ندارد

نجاتی، مدیرعامل ایرلاین ارومیه و سرمایه گذار صنعت هواپیمایی کشور در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، گفت: هواپیمای داخلی ملکی به شرط تملیک خریده شده است و بر روی آن ها شعار ارومیه چشم ایران نقش بسته است ولی چون کایسان مجوز پرواز برای شرکت ما بدلیل نوپا بودن آن صادر نکرده است با استفاده از لوگوهای دیگر شرکت ها پرواز می کنیم و به محض اخذ مجوز خدمات را به همشهریان و مردم کشورمان ارائه خواهیم داد.

وی ادامه داد: برای پروازها 27 نیروی خدماتی در نظر گرفته شده و همچنین محل استراحت خلبان نیز مشخص شده و همچنین دفتر شرکت نیز آماده بهره برداری می باشد؛ هواپیماهای خریداری شده از نوع بوئینگ 737 سری 400 و 500 می باشند؛ این هواپیماها 4 پرواز بسمت تهران و همچنین هرهفته پروازهایی به استانبول، نجف، مشهد و پروازهای فصلی تفریحی نیز انجام خواهند داد؛ وجود بیس در هر فرودگاه می تواند به تعداد زیادی باشد و نمی تواند مختص به یک شرکت خاص باشد، به طور مثال در مشهد در هر ساعت 40 هواپیما می توانند خدمات ارائه دهند.

سرمایه گذار صنعت هواپیمایی کشور اظهار داشت: فردی که قصد خرید هواپیما و وارد کردن آن را به استان دارد محدودیتی از نظر بیس مقابل خود نخواهد دید و کسی نمی توان ادعای آن را داشته باشد که بیس محدود به فرد و شرکت شخصی هست و محدودیتی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی در رابطه با حمایت نهادها و ارگان ها اظهار داشت: تمامی این اقدامات به صورت خصوصی بوده و هیچ ارگان دولتی از این اقدامات حمایت نمی کند؛ هواپیماها دو قطعه دارند که به قطعات همیشگی و ساعتی معروف می باشند؛ قطعات همیشگی تا زمانی که خراب نشوند تغییر نخواهند کرد، قطعات ساعتی نیز با توجه به زمان تغییر می یابند؛ در این زمینه نیز چک هایی با مراحل A وو C انجام می گیرد که در راستای حفظ کیفیت هواپیما موثر می باشد و همچنین لازم به ذکر است که هواپیماها معمولا 50 تا 60 سال عمر کرده و کارایی دارند.

نجاتی عنوان داشت: دلیل 80 تا 90 درصد حوادث هوایی که در ایران رخ می دهد خلبانان می باشد و نیاز حتمی به افزایش دانایی و مهارت خلبانان وجود دارد و همچنین زمانی که هواپیما قصد پرواز دارد لرزشی در هواپیما ایجاد می شود که غالبا موجب استرس و ترس مسافرین می شود در حالیکه این مورد به هیچ وجه جای نگرانی ندارد و کاملا طبیعی بوده است.

مدیرعامل ایرلاین ارومیه تصریح کرد: شرکت های موجود برای ما رقیب نبوده اند، بلکه رفیق ما می باشند، هر کدام از شرکت هایی که بتوانند خدماتی بهتر از نظر قیمت مناسب، کترینگ مناسب، بسته غذایی مناسب و عدم تاخیر در پروازها را ارائه دهد مناسب می باشند و موفق ترخواهند بود؛ در حال حاضر شش شرکت در فرودگاه ارومیه فعالیت می کنند که ما نیز انتظار ارائه خدمات بصورت یکسان را داریم؛ انسان باید تقوا را حفظ کند و تهمت نزند چرا که آن حرام می باشد؛ فرودگاه ارومیه نیز باید خدمات مساوی را بین شرکت ها ارائه دهد و شرکت ها نیز با تلاش خود شایستگی هارا به اثبات رسانند.

وی در رابطه با تاخیرات هواپیماها که اواخر به وفور موجب رنجش مسافرین شده است،گفت: تاخیرات پروازها دو عامل برون سازمانی و درون سازمانی را مقابل خود می بیند، عوامل برون سازمانی به معطلی در فرودگاه ها مربوط است و با تاخیر 10 تا 15 دقیقه ای در هر فرودگاه سبب تاخیر حداقل دوساعته در پرواز آخر می شود و هچنین برخی حوادث طبیعی نیز بر آن تاثیرگذار می باشد؛ عوامل درون سازمانی نیز همانند تاخیر حضور خلبان و تاخیر در صدور کارت پرواز در تاخیر پرواز هواپیماها موثر است.

نجاتی خاطر نشان کرد: راه چاره جلوگیری از وجود تاخیر در پروازها وجود هواپیمای پشتیبان می باشد که در صورت وجود تاخیر برای هواپیمای اصلی وارد عمل شود اما متاسفانه برخی از شرکت های هواپیمایی که وسوسه مالی زیادی دارند از هواپیماهای پشتیبان خود نیز استفاده می کنند.

سرمایه گذار صنعت هواپیمایی کشور اظهار داشت: برنامه ریزی خود را بر توسعه ناوگان انجام داده ایم که مهم ترین برنامه ما نیز می باشد، سعی داریم تا تمامی پروازها در سر ساعت انجام گرفته و طی آن خدمات خوبی به مسافرین ارائه شود، طی آموزشی که به نیروهای خود ارائه کرده ایم حق با مردم بودن مهم ترین اولویت بوده است و مهم ترین هدف جلب رضایت مسافران و مردم است و به هیچ عنوان نیروها حق برخورد با مسافرین را ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا 15 دقیقه تاخیر در پروازها در دنیا تاخیر محسوب نمی شود ولی کاش فرهنگ سازی انجام شود تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد؛ هواپیما می تواند شبانه روزی پرواز کند ولی مشکلات موجود نیز سبب افزایش تاخیرات می شود و از سوی دیگر نیز شرکت های هواپیمایی باید سود خود را کاهش دهند و از هواپیماهای پشتیبان برای جبران تاخیرات استفاده کنند.

نجاتی تصریح کرد: دیگر طرح موجود در پروازهای شرکت ما  در اولویت بودن هم استانی ها برای بلیط ارزان و راحت به نسبت دیگر استانی ها در نهایت احترام به دیگر مسافرین است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید