11:13|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 18:50
کد خبر: 7942

روزهای بحرانی شهرداری و کارگرانی که همچنان چشم انتظارند/هدیه 100 هزار تومانی در آستانه شب یلدا

پرداختن به مقوله دستان پینه بسته و چشمان منتظرکارگران شهرداری و ذکر دغدغه ها و مشکلات آنان تبدیل به یک تراژدی تکراری در شهر ارومیه شده است، اما با وجود سیل انبوهی از پیام های دریافتی از سوی مردم در پایگاه خبری باریش نیوز به سوی این قشر زحمت کش وشنیدن پیام هایشان که موجی از اندوه و تاسف را برایمان دارد، وادارمان می کند گذری بر دردهای این رنج کشیدگان که صدایشان به جایی نمی رسد و اندوهشان در سینه هایشان سنگینی می کند داشته باشیم.

روزهای بحرانی شهرداری و کارگرانی که همچنان چشم انتظارند/هدیه 100 هزار تومانی در آستانه شب یلدا

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، پرداختن به مقوله دستان پینه بسته و چشمان منتظرکارگران شهرداری ، ذکر دغدغه ها و مشکلات آنان تبدیل به یک تراژدی تکراری در شهر ارومیه شده است، اما با وجود سیل انبوهی از پیام های دریافتی از سوی مردم در پایگاه خبری باریش نیوز به سوی این قشر زحمت کش وشنیدن پیام هایشان که موجی از اندوه و تاسف را برایمان دارد، وادارمان می کند گذری بر دردهای این رنج کشیدگان که صدایشان به جایی نمی رسد و اندوهشان در سینه هایشان سنگینی می کند داشته باشیم.

شاید تلنگری باشد برای آنان که وظیفه ای در برابر این زحمت کشان دارند هر چند سخن گفتن آسان است و درک جایگاه این افراد تا طعم آن را نچشیده و تجربه نکنی سخت و محال است ،از جیب هایی که شرمنده خانواده شده و از دلی که مضطر است از دیدن صاحبخانه به سبب عقب افتادگی اجاره بها نمی توان به آسانی چشم پوشی کرد.

در میان پیام هایشان که می نگری عمق حسرت و افسوست چندین برابر می شود زمانی که می بینی در پیامهایشان از نبود هزینه برای خرید شیرخشک برای کودک خردسالشان و یا هزینه سوپرمارکت محله سخن می گویند وقلب هر انسانی از این سخنان به رنج در می آید.

مقام کارگر در دین مبین اسلام از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است تا جایی که رسول اکرم (ص) خود را جزئی از این قشر زحمت کش می‌دانست و همواره در احادیث به پرداخت حقوق این قشر زحمت کش اشارات وتوصیه های فراوانی ذکر شده است.

قشر زحمت کشی که برایشان سرما و گرما تفاوتی ندارد و با هر وجودی تمامی تلاششان بر این است که روزی حلال برای سفره خانواده شان ببرند ولی گویا نزدیکی فصل زمستان و سرما مسولین شهرداری و شورای شهر را دچار خواب و غفلت کرده که از حال و روز این قشر بی خبرند! آیا همین مسولین وقتی که در پاسخ به این عدم پرداخت حقوق ها خود را با این جواب که مشکل مربوط به تمامی شهرداری ها است راضی می کنند خود می توانند بدون دریافت حق و حقوق حتی یک ماه به گذران زندگی بپردازند؟ آیا با دست خالی و صورتی شرمسار چگونه می توان تنها با کلماتی از این افراد خواست که منتظر بمانند آیا این انتظار  می تواند پاسخ صاحب خانه را که منتظر دریافت اجاره بها را بدهد.

از مسولین محترم مربوطه تقاضا داریم اکنون که در شرف فرا رسیدن شب یلدا قرار است که یک شب را به شب نشینی در کنار اعضای خانواده بگذرانند فکری به حال و روز این زحمت کشان نیز بکنیم اینان که دلهره در دلهایشان است که با جیب خالی چگونه در برابر خواسته های اعضای خانواده خود جواب دهند کارگرانی که شب و روزشان را با دغدغه می گذرانند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

از مسولین امر تقاضا می کنیم فکری اساسی نمایید زیرا با گذشت روزها و حتی با کسب وام از بانک برای پرداخت حقوق پرسنل هنوز نیز این افراد از دریافت حق قانونی خود محرومند امید است برنامه های اساسی و اصولی گرفته شود و مسولان مربوطه خود را در برابر این افراد که جز قشر زحمت کش شهر هستند خود را موظف بدانند، البته طی دو روز گذشته کارت هدیه 100 هزارتومانی برای خرید شب یلدا از فروشگاه ارائه شده است ولی این امر به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز این قشر باشد که سه ماه است جیب هایشان خالی است.

چندی پیش نیز طی مصاحبه ای از سوی شورای شهر اعلام شده بود که حقوق معوقه پرسنل شهرداری تا دی ما تصویه خواهد شد امید داریم با توجه به نزدیکی به موعد مقرر شاهد تحقق این امر باشیم.

بخشایش در گفت وگو با باریش نیوز گفت: وام اخذ شده با کارمزد 2 درصد از سوی شهرداری صورت گرفته تا بتواند در ضمینه تامین بخشی از معوقات پرسنل شهرداری از طریق کسب این وام اقدام به جبران نماید، امید داریم براساس تدابیر اندیشیده شده توسط شهرداری برای جبران کاستی ها تا دی ماه معوقه تمام پرسنل شهرداری تامین گردد، و از تمامی عزیزان به خاطر قصور و کوتاهی صورت گرفته عذر می طلبیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید