01:17|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 21:23
کد خبر: 7936

کیفیت هوای ارومیه ناسالم است/ گروه های حساس از تردد و فعالیت در فضای باز خودداری کنند

متاسفانه کیفیت هوای ارومیه بر اساس گزارش های رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا ناسالم است؛ میانگین 24 ساعت گذشته نیز کیفیت هوای ارومیه با شاخص 156 در حد ناسالم قرار گرفته است.

کیفیت هوای ارومیه ناسالم است/ گروه های حساس از تردد و فعالیت در فضای باز خودداری کنند

مختار خانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: متاسفانه کیفیت هوای ارومیه بر اساس گزارش های رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا ناسالم است؛ میانگین 24 ساعت گذشته نیز کیفیت هوای ارومیه با شاخص 156 در حد ناسالم قرار گرفته است.


رئیس ادراه محیط زیست ارومیه در ادامه با اشاره به علت آلودگی هوا اظهار کرد: عامل اصلی در آلودگی چند روز شهر ارومیه ذرات معلق کوچک تر از ۲.۵ میکرون است که در اثر پایداری جوی، سکون هوا و وارونگی دما، آلاینده ها در سطح زمین جمع شده است.


خانی با اشاره به این امر که وجود مه و رطوبت بالا نیز باعث افزایش احساس این شرایط شده است ادامه داد: پیشگیری از تاثیرات سو این آلودگی امری ضروری بوده لذا بایستی افراد دارای بیماری های زمینه ای همانند بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز از تردد و فعالیت تا حد ممکن خودداری کنند.

 

معاونت امور بهداشتی‌‌‌ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی آذربایجان غربی نیز در این زمینه توصیه هایی منتشر کرد و از شهروندان خواست تا در صورت ابتلا به بیماری ریوی ( مثل آسم و برونشیت ) و ابتلا به بیماری های قلبی، کودکان و سالمندان و خانم های باردار در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند و از تردد غیر ضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید