14:50|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1396 - 21:25
کد خبر: 7921

تخصص و تعهد باید در انتخاب مدیران آذربایجان غربی مدنظر باشد

نباید در این راستا دچار آسیب های جناحی و حزبی نشویم و مراقب چنین مواردی باشیم؛ مردم ولی نعمت می‌باشند و مردم انتظار دارند تا خدمت گزارانی که برای آن ها انتخاب می شوند درد مردم را درک کرده و برای حل مشکلات آنان موثر باشند.

تخصص و تعهد باید در انتخاب مدیران آذربایجان غربی مدنظر باشد

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبر امام جمعه ماکو در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، در رابطه با اقدامات اخیر رخ داده در سطح استان و به گوش رسیدن زمزمه هایی همچون ایجاد تغییرات در مدیران استانی، ضمن آرزوی موفقیت برای محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، اظهار داشت: همگی مدیران و مسئولان باید تمام تلاش خود را برای همکاری و مشورت با استاندار آذربایجان انجام دهند.

وی ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی باید در تغییر و تحولات، عزل و نصب ها و انتخاب مدیران مبحث تخصص، تعهدها، شاخص‌های اخلاقی، شاخص‌های انقلابی، ویژگی‌های ولایتمداری، مردم داری و خدمات صادقانه بی منت را در عمل نه شعار در نظر بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبر تصریح کرد: نباید در این راستا دچار آسیب های جناحی و حزبی نشویم و مراقب چنین مواردی باشیم؛ مردم ولی نعمت می‌باشند و مردم انتظار دارند تا خدمت گزارانی که برای آن ها انتخاب می شوند درد مردم را درک کرده و برای حل مشکلات آنان موثر باشند.

امام جمعه ماکو در پاسخ به سوال خبرنگار باریش که در راستای بومی یا غیر بومی بودن مدیران مطرح شد، پاسخ داد: از نظر بنده بر اساس آموزه های دینی هنگام انتصاب فردی به مسئولیتی بومی بودن وی اولویت نداشته و مهم به شما نرفته است؛ ملاک اصلی که برای انتخاب مدیران در آموزه های دینی آمده است تخصص، تعهد، اخلاقیات، حیاء و تجربه می باشد که موارد مذکور جزو فرمایشات ائمه معصومین (ع) نیز می باشند.

وی تصریح کرد: اگر فردی باشد که بومی آن منطقه بوده و آشنایی کاملی با آن منطقه داشته باشد نکته خوب و مهمی است اما جزو ملاک های اصلی نمی باشد، همگی ما زیر نظر رهبر انقلاب اسلامی ایران می باشیم و بحث قومیتی در اسلام مدنظر نبوده و ترک، کرد، فارس، لر و... بودن مهم نیست؛ لذا با توجه اینکه مدیرانی از آذربایجان غربی در دیگر استان ها فعالیت می کنند بنابراین مدیران و مسئولان غیر بومی که صادق و انقلابی هستند، بدون شک می توانند مایه خیر و برکت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبر در رابطه با بکارگیری افراد جوان در پست های مدیریتی اظهار داشت: باید به جوانان خود اعتماد کرد، هر زمانی که به جوانان خود اعتماد کره ایم منجر به کسب موفقیت موفقیت شده است؛ به جوانانی که متعهد، متخصص، انقلابی وفقر دیده باید میدان داده شود ولی باید در کنار آن از تجارب افراد سالخورده و باتجربه نیز استفاده کرد تا در تحول و پیشرفت استان تاثیرگذار باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید