12:24|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1396 - 23:25
کد خبر: 7913

اقامه نماز در کنار اقدامات برای رفع خشکسالی امری ضروری است/مسئولان دانشگاه باید در برابر اهانت به امر حجاب پاسخگو باشند

مردم باید برای توسعه حوزه های علمیه تلاش کنند بدین گونه که علاوه بر تشویق فرزندان برای تحصیل علوم دینی، کمک های مالی خود را نیز به سمت این مراکز سوق دهند.

اقامه نماز در کنار اقدامات برای رفع خشکسالی امری ضروری است/مسئولان دانشگاه باید در برابر اهانت به امر حجاب پاسخگو باشند

به گزارش سرویس عبادی سیاسی باریش نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته، در مورد خشکسالی دریاچه ارومیه اظهار داشت: اینکه برخی از افراد فقط به اقدامات مسئولین برای رفع خشکسالی بسنده می نمایند امری نادرست است، هرچند این اقدامات باید شتاب داشته باشد اما اقامه نماز و دعا برای رفع خشکسالی هم امری ضروری می باشد و تمامی مسلمانان باید در جلسات عمومی و شخصی خود برای این امر دعا نمایند.

وی با توجه به ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه ادامه داد: مردم باید برای توسعه حوزه های علمیه تلاش کنند بدین گونه که علاوه بر تشویق فرزندان برای تحصیل علوم دینی، کمک های مالی خود را نیز به سمت این مراکز سوق دهند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: باید تمامی مسئولان حوزه ها و دانشگاه ها به فرمان های رهبری و امام ( ره ) در این زمینه جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام قریشی در رابطه با موضوع حجاب در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: در مراکز دانشگاهی به جایگاه حجاب اهانت می شود و این امر بایستی توسط مسئولان مربوطه پیگیری گردد تا آبروی روحانیت خدشه دار نشود.

نماینده ولی فقیه استان ضمن تاسف به سخنرانی برخی افراد در روز دانشجو ابراز داشت: اینکه حامیان فتنه و آمریکا در دانشگاه ها پشت تریبون قرار گرفته و فتنه گرایان را تشویق و حمایت نمایند نشان از ضعف و بی توجهی مسئولان دانشگاهی و تضعیف جایگاه تاریخی کشور می باشد و باید مسئولین دانشگاه ها در برابر این اقدامات پاسخ گو باشند چرا که تمامی این عوامل با حمایت آن ها صورت گرفته است.

وی در رابطه با سخنان برخی افراد از نبود آزادی خاطرنشان کرد: اگر این افراد در کشورهای اروپایی یک بار درباره دروغ بودن هولوکاست سخنرانی نمایند به بدترین شکل ممکن مجازات خواهند گشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید