13:24|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آذر 1396 - 21:35
کد خبر: 7844

 برای اولین بار در استان عملیات آزادسازی شهر اشنویه بازسازی وبه صورت مستند در معرض دید عموم قرار گرفت

جهاد مردم آذربایجان غربی در قیاس با سایر استان ها از ویژگی منحصربفردی برخوردار است، مردمان این استان علاوه بر حضور در جبهه های جنگ دفاع مقدس، پیش از آن نیز با منافقان و دشمنان درجنگ بودند و در 8 سال دفاع مقدس علاوه بر حضور در میادین جنگ پشتیبانی بالقوه ای از جبهه ها داشتند برای همین در آذربایجان غربی حق این دو عرصه را بایستی ادا نمود.

 برای اولین بار در استان عملیات آزادسازی شهر اشنویه بازسازی وبه صورت مستند در معرض دید عموم قرار گرفت

 سردار محسن تیموری مدیر کل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: جهاد مردم آذربایجان غربی در قیاس با سایر استان ها از ویژگی منحصربفردی برخوردار است، مردمان این استان علاوه بر حضور در جبهه های جنگ دفاع مقدس، پیش از آن نیز با منافقان و دشمنان درجنگ بودند و در 8 سال دفاع مقدس علاوه بر حضور در میادین جنگ پشتیبانی بالقوه ای از جبهه ها داشتند برای همین در آذربایجان غربی حق این دو عرصه را بایستی ادا نمود.

مدیر کل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس  با اشاره به عملیات های مهم استان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در استان ما 9 عملیات بزرگ جنگی از جمله والفجر2، کربلای 2، کربلای7 اتفاق افتاده است، در جنگ علیه ضد انقلاب در جهت حفظ امنیت پایدار، آذربایجا غربی در 35 عملیات مهم ثبت شده حضور حماسی داشته است.

تیموری با اشاره به شهدای استان در دو عرصه دفاع مقدس و پیش از آن افزود: حدود 62 درصد از شهدای آذربایجان غربی در جبهه دوم جنگ ضدانقلاب و 48 درصد نیز در جبهه های دفاع مقدس به شهادت رسیده اند؛ حفظ تمامی این دلاوری ها و خاطرات جان گذشتگی ها مسئله و موضوعی خطیراست که بایستی به صورت ویژه در این نهضت فعالیت کرد.

وی در خصوص فعالیت های استان درعرصه ادبیات افزود: متاسفانه در زمینه ادبیات حفظ ارزش های دفاع مقدس با عقب ماندگی های زیادی  روبه رو بوده ایم که بایستی همت ویژه ای برای جبران آن صورت پذیرد، در آذربایجان غربی 150 عنوان کتاب با مشارکت حوزه هنری و حفظ ارزش های دفاع مقدس استان تهیه شده است و امید است در سالجاری نیز بتوان 30 عنوان کتاب تهیه و گامی در ارج نهادن به ارزش های دفاع مقدس برداشت.

مدیر کل بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت های استان در زمینه هنری اظهار داشت: در زمینه هنری در استان 12 جشنواره شعرو تئاتر برگزار خواهدشد، همچنین 15 فیلم مستند برای این عرصه در موضوعات مختلف تهیه شده است.

تیموری در ادامه افزود: برای اولین بار در استان عملیات آزادسازی شهر اشنویه بازسازی وبه صورت مستند در معرض دید عموم قرار گرفت، این عملیات از جمله عملیات های بسیار مهمی بوده که توسط صیاد شیرازی و مهدی باکری برنامه ریزی و 60 عملیات مهم در این راستا صورت گرفته است و درنهایت  شهر اشنویه بعد 30 ماه اشغال توسط رژیم بعثی آزاد شده است.

وی در پایان آرشیو اسناد دفاع مقدس را از مسائل حائز اهمیت دانسته و خاطر نشان کرد: در زمینه آرشیو اسناد نیز استان فعالیت های خود را راه اندازی و 100 هزار سند از ارگان های مختلف جمع آوری شده است، مسئله آرشیو از اهمیت ویژه ای برخوردار و به کمک مردم نیازمندیم تا بتوانیم به امید خداوند متعال به حفظ ارزش های دفاع مقدس درخور وشایسته اقدام نماییم همچنین همایش های نیز برای پیشکسوتان استان در نظر گرفته شده  و در سطح استان برگزار خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید