19:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آذر 1396 - 19:29
کد خبر: 7798

فعالیت بیش از 10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های غیردولتی آذربایجان‌غربی/انتظار کمک مالی از دولت نداریم

در حال حاضر 12 دانشگاه غیر دولتی در استان آذربایجان غربی فعالیت دارند که در این بین  دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه از پنج سطح مربوطه به رتبه بندی حائز سطح اول می باشد.

فعالیت بیش از 10 هزار دانشجو در دانشگاه‌های غیردولتی آذربایجان‌غربی/انتظار کمک مالی از دولت نداریم

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ عصر روز یکشنبه در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه غیردولتی آفاق نشست خبری با حضور علی آهون منش دبیرکل و رئیس شورای مرکزی دانشگاه های غیر دولتی کشور برگزار شد.

رسول پیرمحمدی رئیس دانشگاه غیردولتی آفاق ارومیه در طی این نشست خبری در خصوص تعداد دانشجویان و تعداد دانشگاه ها در استان اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی تعداد 90 دانشگاه آزاد، علمی و کاربردی و غیردولتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در دانشگاه های غیردولتی آذربایجان غربی بیش از 10 هزار دانشجو مشغول به تحصیل می باشند که 2 هزار نفر از این تعداد در دانشگاه غیردولتی آفاق ارومیه در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه غیردولتی آفاق ارومیه  در رابطه با مشکلات دانشگاه های بخش خصوصی در ایران تصریح کرد: دولت توجه خاصی به دانشگاه های بخش خصوصی ندارد، ما انتظار کمک مالی را از سوی دولت نداریم  و در این زمینه انتظار تغییر قوانین را از سوی دولتمردان داریم.

در طی این نشست خبری؛ صمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه غیردولتی آفاق ارومیه در رابطه با فعالیت دانشگاه های غیردولتی اظهار داشت: فعالیت در بخش خصوصی یکی از راه های مدیریت در کشور است که این مورد در دانشگاه های غیر انتفاعی به خوبی شروع شده است.

وی ادامه داد: معتبرترین دانشگاه های جهان بصورت غیر دولتی اداره می شوند و  در ایران اسلامی نیز روند بهبود کیفیت دانشگاه های غیر دولتی افزایش یافته است؛ در حالت کلی دانشگاه های غیردولتی میدان رقابت خوبی  را با دانشگاه های دیگر ایجاد می کنند.

صمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر 12 دانشگاه غیر دولتی در استان آذربایجان غربی فعالیت دارند که در این بین  دانشگاه غیر دولتی آفاق ارومیه از پنج سطح مربوطه به رتبه بندی حائز سطح اول می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید