18:35|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 آذر 1396 - 23:45
کد خبر: 7773

برای حفظ اسلام بایستی تفکر داعشی ریشه کن گردد

هرکس با بیان مسئله کرد و ترک، شیعه و سنی بخواهد ایجاد تفرقه کند بی شک در مسیر دشمنان اسلام حرکت می کند.

برای حفظ اسلام بایستی تفکر داعشی ریشه کن گردد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نمازجمعه این هفته ارومیه گفت: هرچند مقر داعش با تلاشها و زحمات و رشادت های سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و نیز وحدت جمعی تمامی افراد و اقشار نابود شد ولی بایستی همگان بدانند تا زمانی که تفکر داعشی از بین نرفته است اسلام در خطر قرار دارد و باید همه تلاشها در جهت سرکوب و نابودی این تفکر باشد. 

قریشی در ادامه اظهارکرد: تمامی علمای شیعه و سنی وظیفه دارند تا با تفکر داعشی به مبارزه برخیزند تا ریشه این تفکر را نبود و جهان اسلام را از خطر محفوظ بدارند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به  به هفته وحدت اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) محور اصلی  وحدت بوده است،  لازم  وضروری است در ایام ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام شیعه و سنی به برگزاری جشن های باشکوه در سطح کشور بپردازند. 

وی در ادامه افزود: سلفی ها و تکفیری ها جشن برپیامبر اکرم  را باصراحت حرام اعلام می کنند در همین راستا  بر مسلمین واجب است تا با برگزاری جشن و سرور در این هفته، وحدت موجود بین شیعه و سنی را بیش از پیش محکم و استوار کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد تفرقه بر مسلمانان حکومت کنند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه امروزه جهان اسلام نیاز مبرم به وحدت دارد تصریح کرد: هرکس با بیان مسئله کرد و ترک، شیعه و سنی بخواهد ایجاد تفرقه کند بی شک در مسیر دشمنان اسلام حرکت می کند.

وی داشتن حسن ظن در بین افراد خانواده را مهم دانسته و ادامه داد: سوظن  را موضوعی مذموم و ناپسند در میان اعضای خانواده می باشد، 
 متاسفانه گمان و ظن بد دربین افراد جامعه بسیار شده است اما باید افراد خانواده نسبت به هم از گمان بد و سوظن پرهیز نمایند ، چراکه باعث ازبین رفتن ارامش در خانواده می گردد.

قریشی در پایان اظهار داشت: بایستی به موضوع قیامت توجه ورزید،  آغاز قیامت آنی و ناگهانی خواهدبود و براساس آیات و روایات آخرالزمان، بادمیدن نفخ صور آغاز  و انسانها برای حساب اعمال خود در محضرالهی حاضرخواهند شد که خداوند از روی عدالت بین همه جماعت حکم صادر خواهد کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید