23:11|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 08 آذر 1396 - 18:34
کد خبر: 7766

ال‌کلاسیکو والیبال ایران نیمه تمام ماند/چه کسی مقصر حواشی بود، سعید معروف یا داور مسابقه؟

در هفته دهم سوپرلیگ والیبال ایران دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران در سالن مملو از تماشاگر غدیر ارومیه به مصاف هم رفتند که این مسابقه در ست پنجم به دلیل اشتباهان فاحش داوری و جوسازی برخی بازیکنان پیکان تهران نیمه تمام ماند.

ال‌کلاسیکو والیبال ایران نیمه تمام ماند/چه کسی مقصر حواشی بود، سعید معروف یا داور مسابقه؟

به گزارش سرویس ورزشی باریش نیوز؛ در هفته دهم سوپرلیگ والیبال ایران دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان تهران در سالن مملو از تماشاگر غدیر ارومیه به مصاف هم رفتند.

بازی این دو تیم همواره با حواشی و حساسیت های زیادی رو به رو بوده و به "ال‌کلاسیکوی" والیبال ایران معروف است؛ در ست اول این مسابقه مهیج و دیدنی شاگردان ساسان خداپرست با نتیجه نزدیک 25 بر 23 بر مهمان خود غلبه کردند و از سوی دیگر در ست دوم نیز با تکرار معکوس نتیجه ست اول این بار 25 بر 23 پیکان تهران بر میزبان خود غلبه کرد.

بازی گرم و تماشایی در ست سوم ادامه یافت تا اینکه شهرداری ارومیه با بازی روان خود 25 بر 21 بر شاگردان پیمان اکبری مربی پرحاشیه پیکان غلبه کردند؛ ست چهارم در حالی شروع شد که تیم پیکان چیزی برای از دست دادن نمی‌دید، بازی خوب و نمایشی شهرداری ارومیه سبب خروج سعید معروف از ترکیب پیکان شد، بازی خوب شهرداری ارومیه منجر به ثبت امتیاز 8 بر 5 در تابلو اعلانات مسابقه شد.

شاگردان ساسان خداپرست به خوبی بازی را پیش می بردند تا اینکه پس از پایان وقت استراحت فنی اول پوریا فیاضی بازیکن تیم پیکان در خط سرویس قرار گرفت و موفق شد با سرویس های ناب خود دریافت شاگردان خداپرست را با مشکل رو به رو ساخته و توانست 7 امتیاز پیاپی برای تیم خود رقم بزند؛ کسب 7 امتیاز متوالی توسط خودروسازان سبب ایجاد اختلاف 4 امتیازی به نفع پیکان شد ولی در ادامه با دو اسپک فوق العاده بهرام فرید شهرداری ارومیه به بازی بازگشت تا در وقت استراحت فنی دوم اختلاف به یک امتیاز برساند.

پس از وقت استراحت فنی دوم با پاس های پرویز پزشکی پاسور با تجربه پیکان تهران و اسپک های پوریا یلی پشت خط زن قد بلند و قدرتمند پایتخت نشین ها توانستند دوباره امتیازات خود را پیش ببرند و با دفاع های خوب در اواخر ست بازی را به نفع چرخاندند و ست چهارم را با نتیجه 25 بر 19 از آن خود کردند.

ست حساس و سرنوشت ساز پنجم در حالی شروع شد که باز هم سعید معروف به نیمکت پیکان دوخته شده  بود و تنها تماشاگر هنرنمایی بازیکنان دو تیم بود؛ بازی خوب و مهیج در جریان بود تا اینکه اشتباهات عجیب داوری و تغییر چندین باره تصمیم از سوی داور از یک سو و جو سازی بازیکنان پرحاشیه پیکان از سوی دیگر باعث شد تا بازیکنان تیم شهرداری ارومیه با دستور ساسان خداپرست از ادامه بازی در اعتراض به تصمیمات داوری خودداری کردند.

لازم به توضیح است در خصوص نتیجه این مسابقه کمیته انضباطی فدرسیون والیبال با توجه به گزارش ناظران بازی رای صادر می کنند؛ اما جدا از آنکه چه رای در خصوص مسابقه صادر می شود جوسازی بی مورد سعید معروف در این مسابقه بود که به نوعی دیگر محبوبیت خود را در مهد والیبال آسیا شهر عشاق والیبال از دست داد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید