14:59|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آذر 1396 - 19:40
کد خبر: 7760

برگزاری نمایشگاه با اتحادیه عینک فروشان/ هدف عمده، پرداختن به تاریخچه‌ی عینک سازی ایران، جهان و ارومیه است

در قسمت‌های مختلف موزه مردم شناسی ابزار آلات قدیمی کشاورزی، ابزار آلات دامداری، البسه اقوامی که در این مکان سکونت داشتند، زیورآلات، ساعت‌های قدیمی به نمایش گذاشته شده‌است.

برگزاری نمایشگاه با اتحادیه عینک فروشان/ هدف عمده، پرداختن به تاریخچه‌ی عینک سازی ایران، جهان و ارومیه است

علی اکبرزاده مسئول موزه مردم شناسی ارومیه در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز  در رابطه با این موزه، گفت: موزه مردم شناسی درمحل ساختمان قدیمی شهربانی که مساحت کل آن 2318 و زیربنای آن 1808 متر مربع می‌باشد درسال 1392 در مکان ضلع شمالی میدان انقلاب (ایالت) در دو طبقه افتتاح شده است.

وی درمورد موضوعات به کار برده شده در این موزه اظهار داشت: دراین موزه اشیای مردم شناسی استان آذربایجان غربی به کار برده شده در قسمت‌های مختلف این موزه ابزار آلات قدیمی کشاورزی، ابزار آلات دامداری، البسه اقوامی که در این مکان سکونت داشتند، زیورآلات، ساعت‌های قدیمی به نمایش گذاشته شده‌است.

مسئول موزه مردم شناسی در ادامه ابراز داشت: نه تنها مشکل خاصی دراین موزه وجود ندارد بلکه ازجاذبه خاصی برخورداربوده به گونه‌ای که بازدیدکنندگان فراوانی را در طول سال به خود جذب می‌کند، بازدیدکنندگان را در طول سال می‌توان به 4 قسمت تقسیم کرد؛ از اوایل مهر تا اواسط اسفند مدارس، 15 اسفند تا 13 فروردین مسافران شهرستانی، 15 اسفند تا شروع امتحانات خرداد مراکز علمیه و دانشگاه‌ها، از اول تابستان تا اواخر شهریورماه مربوط به مسافران داخلی و خارجی، می‌باشد.

اکبرزاده در پایان توضیح داد: نمایشگاه های بسیاری در موزه مردم شناسی برگزار شده‌ و در حال حاضر هم نمایشگاهی با اتحادیه عینک فروشان برگزار می‌شود که  هدف عمده این نمایشگاه پرداختن به تاریخچه‌ی عینک سازی ایران و جهان و ارومیه می‌باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید