01:38|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 07 آذر 1396 - 17:37
کد خبر: 7757

بهره برداری از دو نیروگاه گازی مقیاس کوچک در شهرستان ارومیه به زودی

در حال حاضر عملیات احداث یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرستان نقده، یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرستان مهاباد و یک نیروگاه 7 مگاواتی توسط سرمایه گذار خارجی در شهرستان ارومیه در حال اجرا بوده و تا پایان سالجاری از این نیروگاهها بهره برداری خواهد شد

بهره برداری از دو نیروگاه گازی مقیاس کوچک در شهرستان ارومیه به زودی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن اعلام خبر وصل دو نیروگاه 7 مگاواتی گازی مقیاس کوچک در آینده نزدیک، از امضای تفاهم‌نامه احداث یک نیروگاه 15 کیلوواتی خورشیدی خبر داد.
اکبر حسن بکلو افزود : همچنین درخواست احداث یک نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در شهرستان ارومیه در مرحله بررسی و امضای تفاهم نامه می باشد .
وی اعلام کرد : در سالجاری تعداد دو نیروگاه 5 کیلوواتی خورشیدی در پشت بام منازل مسکونی مشترکین این استان احداث و به بهره برداری رسیده  است 
حسن بکلو ادامه داد : در حال حاضر عملیات احداث یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرستان نقده، یک نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی در شهرستان مهاباد و یک نیروگاه 7 مگاواتی توسط سرمایه گذار خارجی در شهرستان ارومیه در حال اجرا بوده و تا پایان سالجاری از این نیروگاهها بهره برداری خواهد شد .
وی تصریح کرد: نیروگاه گازی مقیاس کوچک 7 مگاواتی شرکت اروم پک در شهرستان ارومیه، از تیرماه سال 94 تا پایان مهرماه 96  به میزان 45642 مگاوات ساعت، انرژی به شبکه برق استان تحویل داده است .
ایشان ابراز امیدواری نمودند : با وصل نیروگاههای خورشیدی به شبکه و همچنین با به مدار آمدن نیروگاههای گازی مقیاس کوچک مذکور، ضمن تامین قسمتی از بار شبکه از طریق این نیروگاهها، زمینه و شرایط لازم برای سرمایه گذاری خصوصی در این بخش هر چه بیشتر فراهم گردد .
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید