03:28|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1396 - 20:51
کد خبر: 7753

نقش جمهوری اسلامی ایران در تبدیل نبرد نابرابر به نبرد متقارن/شناخت دشمن یکی از تکالیف روحانیت شیعه وسنی است

اسلام ناب محمدی را می توان مهم ترین رسالت عالمان اسلام پس از دوران نبوت و امامتمی توان در نظر گرفت ؛ رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت استمرار بخشیدن به اهداف بعثت و امامت از جمله تبیین اسلام ناب بر مبنای گفتمان بعثت ، شکل دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی می باشد.

نقش جمهوری اسلامی ایران در تبدیل نبرد نابرابر به نبرد متقارن/شناخت دشمن یکی از تکالیف روحانیت شیعه وسنی است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،حجت الاسلام والمسلمین علی  سعیدی شاهرودی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاس روحانیت کنگره ملی بزرگداشت 12هزار شهید آذربایجان غربی گفت: نقش روحانیت در مبارزه با استعمار و استبداد اهمیت فراوانی  دارد شهادت فقیهان و عالمان در طول 8 سال دفاع مقدس که دفاع  حق علیه باطل  بوده ودلیل روشنی  صادقی بر پیشاهنگی روحانیت در مقابله با تجاوز دشمن و مبارزه با استعمار، استبداد و کج فکری است..

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اسلام ناب محمدی را می توان مهم ترین رسالت عالمان اسلام پس از دوران نبوت و امامتمی توان در نظر گرفت ؛ رسالت علماء اسلام پس از دوران نبوت و امامت استمرار بخشیدن به اهداف بعثت و امامت از جمله تبیین اسلام ناب بر مبنای گفتمان بعثت ، شکل دهی حکومت دینی در چارچوب مبانی بعثت و پاسداری از حکومت دینی می باشد.

سعیدی شاهرودی در ادامه افزود: سیدجمال الدین اسدآبادی ، شیخ محمد عبده ، سید قطب ، شیخ شلتوت ، آیت الله بروجردی و حضرت امام خمینی(ره) ندا دهندگان بیداری دینی در تاریخ معاصر می توان دانست.

وی با اشاره به مکاتب و گفتمان های انحرافی اشاره و اذعان داشت: مکاتب و گفتمان های انحرافی از جمله لیبراسیم ، مارکسیسم ، سکولاریسم و ملی گرائی را تهدیدی علیه اسلام می باشند که می توان به طور کلی جغرافیای جهان اسلام و  منطقه غرب آسیا را  جولانگاه اندیشه‌ها و گفتمان‌های غیر دینی  تبدیل شده است که بایستی  گفتمان نبوی و سنت نبوی جایگزین این موارد گردد.

سعیدی شاهرودی  در خصوص تکالیف روحانیت شیعه افزود: شناخت دشمن از تکالیف روحانیت شیعه و سنی  می توان تاکید نمود و خطر اصلی برای عالمان  و جهان اسلام اشتباه گرفتن دشمن و سکوت در برابر ارتجاع است زیرا دشمن درصدد است از هر فرصتی برای تضعیف جمهوری اسلامی بهره ببرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با اشاره به هدف تهاجم فرهنگی دشمن  که تقابل با اسلام و قرآن  می باشد ادامه داد: دشمن در تلاش است  با ترویج اسلام هراسی و جنگ های نیابتی  چهره اسلام را تخریب نماید.

وی در ادامه با اشاره به نیت شوم استکبار در به راه اندازی جنگ های نیابتی در خاورمیانه  اشاره و افزود: مقابله با خیزش های اسلامی ، ایجاد تقابل بین ملل اسلامی و تضعیف توان نظامی و دفاعی کشورهای اسلامی از اهداف مهم استکبار جهانی در به راه اندازی جنگ های نیابتی در منطقه غرب آسیا  است.

سعیدی در  ادامه افزود : دشمن در سعی و تکاپو است تا با ایجاد اخلال در مدیریت کشورها نسبت به تجزیه دولت های اسلامی اقدام نماید که با هوشیاری عالمان  این نقشه شوم دشمنان  مثل سایر اقداماتشان با شکست مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به  مهم ترین تهدید برای یک انقلاب اظهار داشت: خطرناک‌ترین هجمه ای که می تواند اسلام و انقلاب را تهدید نماید تصرف در مفاهیم انقلابی است که در این راستا روحانیت در عرصه مقابله با تحریف و بصیرت افزایی نقش مهمی برعهده دارند.

وی  در پایان به  نقش های مختلف روحانیت در دفاع مقدس  اشاره و گفت: روحانیت در عرصه های مختلفی هم چون اخلاقی ، تبلیغی و آموزشی احضور داشته است و این نقش با تبیین، روشنگری و تربیت نوجوانان و جوانان از مساجد و محافل دینی آغاز و تا سنگرهای رزمندگان اسلام کشیده شد  و با حضور ونقش آفرینی  این قشر به عنوان رزمنده و انجام کارهای نظامی در خصوص وظیفه تبلیغ نیز عملکرد مطلوبی ارائه نمودند و شهدای  فراوانی را تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید