07:05|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آذر 1396 - 20:09
کد خبر: 7751

قلم و جوهر علما بر خون شهدا سنگینی می کند

افرادی که هم عالم و روحانی بوده اند ونیز به مقام والای شهادت رسیده اند دو رستگاری را در یک زمان دارا بوده و یقینا جایگاه شامخی نزد خداوند منان خواهند داشت؛ مقدار شهدای روحانیت در مقایسه با سایر اقشار بیشتر می باشد و این امر یقینا بایستی صورت می گرفت زیرا زمانی که روحانی مردم را به جهاد فرا می خواند باید در عمل نیز آن را به روشنی نشان دهد که رفتار و عملش هم سو و مطابق هم می باشند.

قلم و جوهر علما بر خون شهدا سنگینی می کند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در اجلاس روحانیت کنگره ملی 12000 شهید آذربایجان غربی گفت: در آیات و روایات به دو گروه از افراد دارای ارزش بسیار زیاد و موقعیت بالایی می باشند یکی از این موارد شهدا هستند که آیات و روایات در مورد شهدا انسان را به بهت و حیرت وامی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه اظهار داشت: روایات فراوانی در خصوص مقام شامخ شهدا بیان شده و درتورات و انجیل نیز به مقام این افراد تاکید فراوان شده که نشان از ارزشمندی شهدا و جایگاهشان دارد.

وی در ادامه افزود: خداوند همانا به وعده هایی که می دهد وفادار بوده و به شهدا براساس وعده های قبلی خود بهشت را ارزانی خواهد داشت.

قریشی با اشاره به دسته دوم که ارزش والایی نزد خداوند دارند تصریح کرد: طبق آیات و روایات مرکب علما بر خون شهیدان سنگینی می کند و به  مقام والای علما نیز در آیات و روایات به صورت مکرر اشاره و تاکید شده است روایاتی که هر یک انسان را به حیرت وامی دارند بنابه فرموده پیامبر اکرم (ص) : یک ساعت تفکر عالم از هفتاد سال عبادت زاهد بالاتر است و هم چنین حضرت فرموده اند: زمانی که روز قیامت خدواند همگان را در صحرای قیامت جمع می کنید شهدا با میزان خون هایشان ک علما با میزان علمشان سنجیده می شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تاکید داشت: حال افرادی که هم عالم و روحانی بوده اند ونیز به مقام والای شهادت رسیده اند دو رستگاری را در یک زمان دارا بوده و یقینا جایگاه شامخی نزد خداوند منان خواهند داشت؛ مقدار شهدای روحانیت در مقایسه با سایر اقشار بیشتر می باشد و این امر یقینا بایستی صورت می گرفت زیرا زمانی که روحانی مردم را به جهاد فرا می خواند باید در عمل نیز آن را به روشنی نشان دهد که رفتار و عملش هم سو و مطابق هم می باشند.

وی در پایان ابراز داشت: امید داریم در روز قیامت با شهدا محشور شویم و شهدا از ما راضی بوده و در مقابلشان رو سفید حضور یابیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید