12:17|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 آذر 1396 - 19:16
کد خبر: 7738

توجه به هدف و راه شهدا والاترین هدف جامعه است/معرفی مهدویت به جهانیان سبب رفع تشنگی حقیقت طلبان خواهدبود

با نگریستن به شرایط جهان امروز می توان به این نتیجه رسید که تمامی جهانیان تشنه رسیدن به حقیقت می باشند و راه و روش بشری برای نجات بخشی از ظلم های کنونی استکبار تنها نقطه امید مردم می باشد؛ اقبال عمومی برای رسیدن در حقیقت همانند حضور در اربعین می توان اشاره کرد که در این پیاده روی بیش از 90 کشور جهان حضور داشته و این نشان از علاقه مندی نه تنها شیعه بلکه تمام آزادگان و جویای آزادی به این مبحث دارد.

توجه به هدف و راه شهدا والاترین هدف جامعه است/معرفی مهدویت به جهانیان سبب رفع تشنگی حقیقت طلبان خواهدبود

حجت الاسلام و المسلمین جعفر آذرپندار امام جمعه مرحمت آباد در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: اجرا و برگزاری مراسماتی هم چون کنگره ملی 12000 شهید آذربایجان غربی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهید و شهادت واجب می باشد در این راستا بیان و تشریح اهداف شهدا بهترین عناوین برای معرفی و الگوسازی برای جوانان می تواند باشد؛ لذا اجرای چنین برنامه هایی در سطح جامعه امری ضروری و حائز اهمیت می باشد.

امام جمعه مرحمت آباد در خصوص برنامه هایی که می توانند در زیر سازی کنگره شهدا موثر باشند اظهار داشت: بایستی مقالات، کتاب ها وآثار فرهنگی در این جهت منتشر و تدوین گردد این امور از حداقل ترین کارها برای خدمت و ادای دین به شهدا و زنده نگه داشتن راه شهادت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آذر پنداربا اشاره سیره و روش هدایتگری امام حسن عسکری (ع) ابراز داشت: سیره امام یازدهم با توجه به اقتضای زمانی که در آن قرار داشته است که می توان از آن به عنوان سخت ترین زمان ها به سبب خفقان حاکم بر امام توسط خلیفه حاکم اشاره کرد، با وجود خفگان و اختناق جامعه امام حسن عسکری (ع) اهداف خاص خود را با این شرایط به تحقق رساند.

وی در ادمه افزود: امام یازدهم هدف خود در جهت معرفی امام زمان عج به شیعیان تا اینکه جامعه شیعی به وجود امام دوازدهم پی ببرند و در جهت شناخت امام خود دچار گمراهی و لرزش نگردند از سویی این معرفی باید از نظر دشمنان نیز مخفی نگه داشته می شد که سخت و اهمیت این دوران را دو چندان می سازد.

امام جمعه مرحمت آباد با اشاره به اهمیت معرفی امام زمان عج به تمامی دنیا تصریح کرد: با نگریستن به شرایط جهان امروز می توان به این نتیجه رسید که تمامی جهانیان تشنه رسیدن به حقیقت می باشند و راه و روش بشری برای نجات بخشی از ظلم های کنونی استکبار تنها نقطه امید مردم می باشد؛ اقبال عمومی برای رسیدن در حقیقت همانند حضور در اربعین می توان اشاره کرد که در این پیاده روی بیش از 90 کشور جهان حضور داشته و این نشان از علاقه مندی نه تنها شیعه بلکه تمام آزادگان و جویای آزادی به این مبحث دارد.

آذرپندار در پایان تاکید داشت: هر چه بیشتر در راستای معرفی مهدویت و امام زمان عج گام برداریم می توانیم در جهت ترویج مهدویت موفق تر بوده و تشنگان حقیقت و عدالت را سیراب نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید