14:11|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آذر 1396 - 00:46
کد خبر: 7729

مردم باید در مسیر شهدا و ارتقای سطح خانواده شهدا در جامعه تلاش کنند

تمام تلاش دشمن از بین بردن یاد شهدا و نیز وارد کردن مشکلات بر خانواده شهدا است تا با این روش به‌دنبال خدشه وارد کردن به نظام اسلامی برآید، ولی مردم باید هشیار بوده و همانند گذشته در مسیر شهدا و ارتقای سطح خانواده شهدا در جامعه تلاش کنند.

مردم باید در مسیر شهدا و ارتقای سطح خانواده شهدا در جامعه تلاش کنند

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که کارهای مربوطه به قسمت رادیولوژی و سونوگرافی بانوان توسط متخصصین آقا انجام می‌ پذیرد که این مورد نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، مسئولین مربوطه در سطح استانی و فعالان مرتبط با بخش درمانی باید به این مورد توجه ویژه داشته و نسبت به رفع هرچه سریع‌تر مشکلات اقدام کنند، مقبول نیست که اقدامات تخصصی مربوط به بخش زنان توسط آقایان رفع شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح: بنده جزو قشر دانشگاهی هستم و اطلاع دارم که این امر با آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای پزشکان عمومی قابل حل است، پس داشتن بهانه‌هایی مثل نبود نیروی متخصص مقبول نیست و باید هرچه سریع‌تر ان امر حل شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود، با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی در آینده نزدیک، گفت: در راستای این کنگره برنامه‌ها و همایش‌های متعددی در سراسر استان برگزار شده و این نشان‌دهنده اهمیت نقش ایثار و شهادت در جامعه می باشد؛ باید مردم و مسئولین دست در دست هم برای زنده نه داشتن یاد شهدا و گرامیداشت جایگاه خانواده شهدا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن از بین بردن یاد شهدا و نیز وارد کردن مشکلات بر خانواده شهدا است تا با این روش به‌دنبال خدشه وارد کردن به نظام اسلامی برآید، ولی مردم باید هشیار بوده و همانند گذشته در مسیر شهدا و ارتقای سطح خانواده شهدا در جامعه تلاش کنند.

وی، از مسئولین نیز درخواست کرد تا نسبت به رفع مشکلات موجود بر مسیر پیشرفت و ترقی خانواده شهدا تلاش کافی و جدی داشته باشند.

امام‌جمعه ارومیه، بخش دیگر خطبه‌ها را به بحث زلزله کرمانشاه اختصاص داده و تاکید کرد: مردم در این بلا نشان دادند که همیشه در کنار هموطنان خود هستند و هرگز در چنین مواقعی عقب نمی‌نشینند، مسئولین نیز همراه با مردم بودند و همکاری‌های لازم را داشتند.

حمت الاسلام قریشی اضافه کرد: در این زمانه نیاز اصلی برای ساخت مساکن مردم زلزله‌زده کمک‌های مالی است و باید در این مسیر توجه جدی داشته باشیم تا بیش از این دچار مشکل نشوند.

حجت‌الاسلام قریشی، ضمن تقدیر از تمام زحمات در راستای راحتی مردم زلزله‌زده، از نهادهای متولی ساخت مساکن زلزله‌زدگان خواست تا نسبت به رفع مشکلات در اسرع وقت تلاش کنند.

وی، ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان، از مسئولین خواست تا نسبت به رعایت منش بسیجی گری در رفتار و کردار خود تلاش کنند.

امام جمعه ارومیه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی مردم باید به دنبال کسب فیوضات در دنیا باشند تا در آخرت دچار عصیان و عذاب الهی نشوند.

وی، افزود: این روایات بر وارد شدن ناگهانی قیامت تاکید دارند و باید مسلمانان و مومنین نیز بر این اصل توجه داشته و نسبت به ارائه امورات و اقدامات خود بر اساس مبانی اسلامی تلاش کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید