09:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 22:53
کد خبر: 7713

پروژه سولفات پتاسیم با 70 درصد پیشرفت برای 40 نفر اشتغال زایی خواهد کرد

در حال حاضر 250 نفر کارمند پتروشیمی ارومیه بوده که با پروژه سولفات پتاسیم نزدیک 300 نفر خواهدشد  وبا وجود پروژه اسید سولفوریک نیز 30 نفر اشتغال زایی جدید شکل خواهد گرفت، هم چنین یکی از دلایل سود دهی بالا پتروشیمی ارومیه تولید بالا و فروش محصولات می باشد.

پروژه سولفات پتاسیم با 70 درصد پیشرفت برای 40 نفر اشتغال زایی خواهد کرد

کریم دلجوان قدرتی مدیر عامل پتروشیمی ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز گفت: تولیدات پتروشیمی ارومیه شامل کریستال ملامین، سولفات آمونیوم، اسید سولفوریک و تولید ملامین خام می باشد، در شش ماهه اول سال 96 نسبت به شش ماهه سال 95 دارای 23 درصد تولید کریستال ملامین و 21 درصد سولفات آمونیوم و 42 درصد تولید اسید سولفوریک افزایش یافته است.

مدیر عامل پتروشیمی ارومیه با اشاره به افزایش تولید سال 96 نسبت به سال 95 اظهار داشت: تا سال 94 شرکت دچار ضرر دهی بوده اما خوشبختانه سال 95 و سال 96 شرکت به سود دهی رسیده است؛ در خصوص علت سود دهی شرکت می توان افزایش تولید، پایین آوردن هزینه های تولید، بالارفتن راندمان و کاهش هزینه های تولید وجانبی می باشد.

وی در اشاره به پروژه های در حال اجرای پتروشیمی ارومیه ابراز داشت: یکی از پروژه های تولید 50 هزار تن در سال ،سولفات پتاسیم که پروژه با 70 درصد پیشرفت در حال انجام بوده و امیدواریم در 6 ماهه اول سال 97 به تولید برسد که این پروژه می تواند به تنهایی مستقیم برای 40 نفر اشتغال زایی می کند؛ پروژه دوم در خصوص تولید اسید سولفوریک دوم که اسید سولفوریک اول با ظرفیت 50 هزار تن در سال بوده که با توجه به بهبود فروش اسید سولفوریک واحد دوم مصوبه شده که در حال مناقصه تا آخر آذرماه نهایی شده و امیدواریم در اول دی ماه این پروژه نیز 18 ماه طول می کشد آغاز گردد.

مدیر عامل پتروشیمی ارومیه افزود: دو پروژه نیز در حال مطالعه می باشد،یکی واحد پد پلی آلومینیوم کلراید برای اولین بار در ایران احداث می شود و درصورت نهایی شدن با و یک مجوز خط پلی اتیلن از تهران گرفته شده است و قرار است خط اتیلن غرب کشور که از مهاباد وارد شده از میاندوآب خط اتیلن به ارومیه منتقل گردد و 150 هزار تن در سال واحد پلی اتیلن در حال انعقاد قرار داد برای مطالعات ثبت می باشد.

دلجوان قدرتی با اشاره به تعداد پرسنل ابراز داشت: در حال حاضر 250 نفر کارمند پتروشیمی ارومیه بوده که با پروژه سولفات پتاسیم نزدیک 300 نفر خواهدشد  وبا وجود پروژه اسید سولفوریک نیز 30 نفر اشتغال زایی جدید شکل خواهد گرفت، هم چنین یکی از دلایل سود دهی بالا پتروشیمی ارومیه تولید بالا و فروش محصولات می باشد.

وی با اشاره به بازار فروش محصولات پتروشیمی ارومیه گفت: تمامی محصولات پتروشیمی ارومیه در داخل کشور به فروش می رسد، که از جمله محصول کریستال ملامین در سالهای گذشته صادر می شده است ولی از سال 95-96 با توجه به مصرف کشور همه محصول از طریق بورس داخل  کشور به فروش می رسد.

مدیر عامل پتروشیمی ارومیه تصریح کرد: پتزوشیمی ارومیه زیر نظر شرکت سرمایه گذاری ایرانیان بوده و این شرکت نیز زیر مجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس می باشد  که از نظر ثبت شرکت خصوصی بوده ولی سهامداران سهامی عام می باشد.

دلجوان قدرتی در پایان گفت: پتروشیمی ارومیه در 4 شیفت بوده که هر شیفت 8 ساعت فعالیت می کنند و یکسری نفرات پشتی بانی نیز روز کار می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید