04:11|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 21:12
کد خبر: 7710

تنها در 20 مسجد استان نماز صبح اقامه می شود/اوقاف توانایی بکارگیری خادم 24 ساعته در مساجد را ندارد

مساجد کمی در ارومیه هنگام برپایی نماز صبح فعال می باشند؛ مساجد خادمی می خواهند که شبانه روزی در آن فعالیت داشته باشد و برخی مشکلات ساختاری نیز وجود دارد و در برخی مساجد نیط از روی ایثار است که مساجد شبانه روزی به روی نماز گزاران باز می باشند.

تنها در 20 مسجد استان نماز صبح اقامه می شود/اوقاف توانایی بکارگیری خادم 24 ساعته در مساجد را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ در رابطه با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان غربی اظهار داشت: در حالت کلی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضعیف شده و سبب افزایش مشکلات شده است.

وی ادامه داد: در هر سطوحی اگر امر به معروف و نهی از منکر طبق توصیه خداوند متعال و ائمه معصومین اجراء شود و هرکس در جایگاه خود امر به معروف و نهی از منکر کند بسیاری از مشکلات کاهش می یابند؛ وظیفه داریم تا معروف هارا بیشتر نشان دهیم و در مقابل منکرات بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد داداش زاده افزود: طبق فرمایش پیامبر (ص)، امر به معروف و نهی از منکر دو واجب هستند که اگر فراموش شوند و مورد توجه قرار نگیرند مشکلات در جامعه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار باریش مبنی بر دلیل کاهش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: اکثر اشخاص نسبت به این موضوع سستی نشان می دهند، افراد به وظیفه خود عمل نمی کنند و از مسئولیت های خود شانه خالی می کنند؛ اگر هر مسئول و مردمی در جای خود به وظیفه خود عمل کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنند بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

وی در رابطه با بسته بودن اکثر مساجد ارومیه در نماز صبح گفت: مساجد کمی در ارومیه هنگام برپایی نماز صبح فعال می باشند؛ مساجد خادمی می خواهند که شبانه روزی در آن فعالیت داشته باشد ولی اداره اوقاف و امور خیریه نیز توانایی بکارگیری خادم 24 ساعته را در مساجد ندارد؛ برخی مشکلات ساختاری وجود دارد ولی در برخی مساجد از روی ایثار است که مساجد شبانه روزی به روی نماز گزاران باز می باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نبود خادم یکی از عوامل بسته ماندن اکثر مساجد در هنگام نماز صبح می باشد و دلایل دیگری همانند نبود روحانی نیز وجود دارد؛ در حال حاضر 20 مسجد در کل استان آذربایجان غربی هنگام نماز صبح فعال می باشند که حقیقتا این تعداد مسجد بسیار کم می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید