13:28|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 22:59
کد خبر: 7693

مردم حداقل سالی یک بار به زیارت امام رضا بروند تا از فضیلت ها و محبت های ایشان برخوردار شوند

از امام جواد روایت است که ازاو می‌پرسند؛ ارزش زیارت امام حسین (ع) بالاتر است یا امام رضا(ع) در جواب میفرماید ، ارزش زیارت امام رضا(ع) چون جمعیت زیادی برای زیارت امام حسین می‌روند ولی در زیارت امام رضا محدودیت وجود دارد، بهتر است مردم حداقل سالی یک بار به زیارت امام رضا بروند تا از فضیلت ها و محبت های ایشان برخوردار شوند.

مردم حداقل سالی یک بار به زیارت امام رضا بروند تا از فضیلت ها و محبت های ایشان برخوردار شوند

حجت الاسلام والمسلمین عیسی برادری امام جمعه شهرستان تکاب در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی، باریش نیوز گفت: امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان و فرزند امام موسی کاظم(ع) می‌باشد ، کشور ما نیز افتخار مزبانی این امام عزیز و بزرگوار را دارد.

برادری در ادامه افزود: امام رضا(ع) دارای شخصیتی والا در طول تاریخ بوده ونیز هنگام سفر حضرت به ایران و رسیدن به سرزمین طوس با خیل عظیمی از مردم روبرو شدند که مشتاقانه و عاشقانه به زیارت حضرت شتافتند تا از دریای علم و معرفت بی بدیل وجود ایشان بهره مند شوند، درسرزمین  نیشابور هنگام توقف شاهد سیل عظیمی از مردم بودند که  قلم و کاغذ  به دست گرفته و منتظر بودند تا سخنان گهربار امام هشتم را یادداشت و از آن بهره کافی و وافر ببرند. 

امام جمعه شهرستان تکاب ادامه داد: امام رضا(ع) دارای ارزش و مقام والایی می‌باشد و به هیچ عنوان درهنگام مواجه با ظلم و ستم سکوت و عقب نشینی نکرده‌است؛ به سبب زیرکی، سیاست و کیاستی که در حضرت بوده و رفتار و منش حضرت، مردم برای اطاعت از ایشان سوق و علاقه  شدیدی پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دررابطه با مزیت های وجود حرم قدس رضوی در کشور ایران برای ما ابراز کرد: این مکان مرجع و پناهگاه مردم عزیز می‌باشد، حضور پرشور و انس گرفتن مردم  در حرم مقدس امام رضا(ع) باعث می‌شود که مردم از فضیلت های معنوی امام بیشتر استفاده نمایند. 

وی در پایان گفت: از امام جواد روایت است که ازاو می‌پرسند؛ ارزش زیارت امام حسین (ع) بالاتر است یا امام رضا(ع) در جواب میفرماید ، ارزش زیارت امام رضا(ع) چون جمعیت زیادی برای زیارت امام حسین می‌روند ولی در زیارت امام رضا محدودیت وجود دارد، بهتر است مردم حداقل سالی یک بار به زیارت امام رضا بروند تا از فضیلت ها و محبت های ایشان برخوردار شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید