21:12|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1396 - 23:05
کد خبر: 7687

یاری رساندن به هم نوعان از وظایف دینی و شرعی می باشد

بر مبنای آمار و گزارشات رسیده از سوی مسئولین حاضر در محل حادثه ، میزان کمک‌های ارائه‌شده توسط مردم در زمینه خوراکی و سایر اقلام به اندازه کافی می باشد  و به همین سبب نیاز چندانی به این اقلام نمی باشد.

یاری رساندن به هم نوعان از وظایف دینی و شرعی می باشد

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت:با توجه به قرار گرفتن در ایام رحلت  پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) و ضمن تسلیت این روزهای عزیز بایستی در زندگی سیاسی، اجتماعی، دینی و  فردی به سبک زندگی این بزرگواران توجه ویژه ای داشته تا شاهد تشکیل جامعه اسلامی با مبانی دینی باشیم.

قریشی در ادامه اظهار داشت: بهره مندی  از دنیا برای  ضرورت و نیز استفاده از نعت های  دنیوی بنا به نیاز از جمله مبانی زندگی اهل‌بیت(ع) بوده  که امروزه نیز نباید از آن غفلت ورزید و توسط تمام مردم مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، به حفظ دین افراد دین مدار و مسلمان تاکید کرده و ادامه داد: افراد دین‌مدار و مسلمانان بایستی در این راه تلاش وافری از خود نشان دهند و در پیمودن این مسیر رشد و تعالی از معارف  نبوی و اهل بیت (ع) استفاده نمایند.

وی، ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله اخیر کرمانشاه، اظهار داشت : یاری رساندن  به همنوعان به‌ ویژه  مسلمانان از وظایف هر فردی در ایران اسلامی است و بایستی مردم در این امر توجه نمایند.

قریشی در ادامه به حضور فرماندهان سپاه استانی و شهرستانی اعزامی از استان در محل وقوع حادثه زلزله کرمانشاه ، افزود: بر مبنای آمار و گزارشات رسیده از سوی مسئولین حاضر در محل حادثه ، میزان کمک‌های ارائه‌شده توسط مردم در زمینه خوراکی و سایر اقلام به اندازه کافی می باشد  و به همین سبب نیاز چندانی به این اقلام نمی باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نیاز اصلی مردم زلزله زده کرمانشاه تاکید کرد: اکنون نیاز اصلی مردم  زلزله زده در حال چادر برای اسکان موقت و نیز وجوه نقدی  برای ساخت و ساز تخریب های پیش امده می باشد، باید کمک رسانی ها را هدفمند کرد تا در امر ساخت و ساز نیز تسهیل شود و امید است این موارد بیشتر مورد توجه خیرین و متولین این امر قرار بگیرد.

وی در پایان با توجه به قرار گرفتن در هفته کتاب و کتاب خوانی ابراز داشت: متاسفانه در  جامعه ما به بحث کتاب و کتابخوانی توجه نشده و حضور کتاب در سبد خرید خانواده ها کمرنگ می باشدبخش پایانی سخنان خود، در خصوص فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: متاسفانه در جامعه ما به بحث کتاب و کتابخوانی توجه نشده و عدم حضور کتاب به وضوح دیده می شود، از مدیران برای اموزش ها به خانواده ها و نیز از خانواده ها نیز می خواهیم به موضوع کتاب و اهمیت این موضوع به فرزندان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید