20:40|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1396 - 21:39
کد خبر: 7676

کشاورزی آذربایجان در آتش بی تدبیری مسئولان سوخت!

آقایان مسئول وضعیت کشاورزی استان و فروش محصولات کشاورزی مناسب نیست، "وخیم" است؛ امسال به وفور مشاهده شد که محصولات کشاورزی استان روی دست کشاورزان باد کرده و به فروش نمی رسید.

کشاورزی آذربایجان در آتش بی تدبیری مسئولان سوخت!

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ کشاورزی به عنوان شغل اول بخش زیادی از مردم آذربایجان غربی مطرح است، از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه استان آذربایجان شغل کشاورزی حرف اول را می زند و در کشور جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی به عنوان یک استان فعال در بخش کشاورزی به شمار می رود.
مردمان با عزت و مروت آذربایجانی چرخ زندگی خود را با درآمد کشاورزی می چرخانند؛ چند سالی است که کشاورزی در چالش های بسیار زیادی فرو رفته و معضلاتی همچون عدم فروش محصولات، گریبان کشاورزان فرا گرفته و آن ها را با مشکلات عدیده ای رو به رو ساخته است.
امسال به وفور مشاهده شد که محصولات کشاورزی استان روی دست کشاورزان باد کرده و به فروش نمی رسید؛ در حالی فصل کشاورزی به اتمام رسیده که هنوز محصولات کشاورزی از جمله سیب به فزونی در کنار جاده ها مشاهده می شود؛ سیب که به عنوان اصلی ترین محصول کشاورزی تولید شده در آذربایجان غربی به شمار می رود امسال همانند سال های گذشته در بازار فروش با مشکلاتی رو به رو بود که بازار وضعیت به هیچ وجه قابل توجه و مورد پسندی نداشت.
مسئولان امر با خرسندی و آسودگی خاطر سخن از وضعیت مناسب فروش محصولات کشاورزی به میان می آورند و تلنبار سیب را در کنار جاده های که در مقابل چشمان اذهان عمومی است را خبری کذب و ساخته رسانه ها می خوانند! این سخن مسئولان اعجاب بسیاری در اذهان عمومی پدید می آورد که در هاله ای از ابهام قضاوت درستی و صحت سخنان مسئولین و کشاورزان سخت است!
اوضاع کشاورزی به حدی اسفناک بوده که کشاورزان در اقدامی عجیب اقدام به بریدن درختان میوه خود در جهت اعتراض به وضعیت کشاورزی کردند؛ سخنان مسئولان "محترم" تفکری را را درذهن  تداعی می کند که گویی کشاورزان از سر خوشی و سرمستی درختان خود را قطع می‌کنند،  فرض آنکه سخن مسئولان را قبول کرده و فروش محصولات کشاورزی را مناسب فرض کنیم این سوال تداعی می شود که چرا کشاورزان درختان خود را بریده و محصولات خود را در کنار جاده ها تلنبار کرده اند؟
آقایان مسئول وضعیت کشاورزی استان و فروش محصولات کشاورزی مناسب نیست، "وخیم" است!
 آقای مسئول شما می توانستید به جای ادعا و مطرح کردن برخی مسائل پیرامون فروش محصولات کشاورزی سری به جاده های واصله به ارومیه سر می زدید آنگاه از وخامت اوضاع کشاورزی استان با خبر می شدید! آقای "مسئول" شرایط به حدی وخیم است که کشاورز مظلوم آذربایجان از جیب خود هزینه می کند تا محصول خود را از باغ و باغچه خارج کند تا حداقل این محصول و نعمات خداوند روی درختان باقی نماند تا اگر هم فروش نرفت فاسد نشده و غذای دام ها شود.
 وا مصیبتا که کشاورزان آذربایجان از فروش محصول خود متضرر شده و سرمایه خود را صرف فروش آن می کنند!     
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید