15:17|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1396 - 19:25
کد خبر: 7668

اکثریت شهرداری های کشور در بحران هستند/شهرداری ها باید توسط دولت پشتیبانی مالی شوند

باید شهرداری ها توسط دولت پشتیبانی مالی شوند و حداقل قسمتی از هزینه های پروژه های فاخر و بزرگ شهری از منابع مالی دولت تامین شود در غیر این صورت با وصول عوارض نمی‌توان جواب گوی هزینه‌های خدماتی و جاری شهرداری ها بود.

اکثریت شهرداری های کشور در بحران هستند/شهرداری ها باید توسط دولت پشتیبانی مالی شوند

عادل فتاحی نائب رئیس شورای شهر ارومیه در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز درباره درآمدهای پایدار شهرداری گفت: این موضوع باید توسط کارشناسان اقتصادی راهکارهای لازم ارائه شود، اگر در بین شهرهای کشور فقط وضعیت مالی شهرداری ارومیه نامطلوب بود موضوع باید به شکل دیگر بررسی و آسیب شناسی می‌شد در صورتی که این وضعیت نامطلوب به اکثریت شهرهای کشور مربوط می‌باشد، پس از اعلام استقلال مالی شهرداری ها از سال 1376 و منفق شدن شهرداری ها از بدنه دولت و عدم پرداخت اعتبارات دولتی اکثریت شهرداری هارا با بحران مواجه ساخت.

وی ادامه داد: باید شهرداری ها توسط دولت پشتیبانی مالی شوند و حداقل قسمتی از هزینه های پروژه های فاخر و بزرگ شهری از منابع مالی دولت تامین شود در غیر این صورت با وصول عوارض نمی‌توان جواب گوی هزینه‌های خدماتی و جاری شهرداری ها بود.

نائب رئیس شورای شهر ارومیه در خصوص درآمد های پایدارتاکید کرد: می‌بایست شهرداری ها خود به صورت یک سرمایه گذار در بخش اقتصادی وارد شده ودر کنار بخش خصوصی و سرمایه گذاری حداکثر استفاده را از منابع موجود خود به خصوص زمین ها، با تعریف پروژه های مورد نیاز، به نحوی که به طور مصمر درآمد وصول شود و از واگذاری زمین به صورت عام خودداری شود.

عادل فتاحی درخصوص آموزش شهروندی ابراز کرد: باید بسیار تلاش کرد تا شهروندان همچون کشور های توسعه یافته با رغبت، حاضر به پرداخت عوارض برای اداره و زیرساخت ها و مدیریت شهری باشند اگر عوارض خودرو و نوسازی به صورت واقعی واریز شود قسمت زیادی از منابع مالی شهرداری تامین خواهد شد.

وی دررابطه با وضعیت حاکم جامعه و شرایط اقتصادی شهروندان اظهار کرد: در جامعه ای که صنعت، کشاورزی، اشتغال در حد عام باشد نباید انتظار داشت که وضعیت شهرداری ها به طور مطلوب واقع شود.

نائب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: در صورت و رونق بخش مسکن امکان اشتغال زایی برای جامعه فراهم و موجبات افزایش درآمدها در بخش های مختلف جامعه می‌شود در نهایت در کنار برون سپاری یک سری از کارهای خدماتی شهرداری ها به بخش خصوصی و کوچک کردن بدنه شهرداری ها خود می‌تواند یکی از عوامل تاثیر گذار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارومیه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همسایگی با سه کشور و با وجود منابع و معادن غنی، آب و هوای مطلوب که با وجود این مزایا جذب توریست و سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌تواند وضعیت موجود حاکم بر شهرداری هارا متحول نماید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید