13:34|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1396 - 00:18
کد خبر: 7664

به نظر کارشناسان نان روغنی بهداشتی نبوده و مورد تایید کارشناسان تغذیه نمی‌باشد/باید بر پخت نان نظارت شود

باید افزودنی‌های غیرمجاز در نان‌ها را که سبب ایجاد دیابت می‌شود کاهش داده شود و بر امر پخت نان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد

به نظر کارشناسان نان روغنی بهداشتی نبوده و مورد تایید کارشناسان تغذیه نمی‌باشد/باید بر پخت نان نظارت شود

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از نانوایان نمونه استان گفت: تمام موضوعات مربوط به گندم ، آرد و چرخه نان در کارگروه یا شورای سازماندهی مدیریت می‌شود و تمام سیاست ها و تصمیم گیری هایی که اتخاذ می‌شود به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به این که در کل استان 4200 واحد صنفی نانوایی فعالیت دارند اظهار کرد: اگر به طور متوسط سه نفر در هر واحد مشغول کار باشند تقریبا 13000 نفردر این شغل سخت و شرافتمندانه خدمت رسانی می‌کنند.

جعفرصادق اسکندری افزود: درحال حاضرشرکت غله استان حدود 15 میلیارد و چیزی در حدود 180 تا 200 میلیارد تومان درطی سال که رقم قابل توجهی می‌باشد، به عنوان بیت المال و منابع ملی است در اختیار هم استانی‌ها قرار داده می‌شود.

 وی افزود: نان از لحاظ تغذیه روزانه مردم اهمیت ویژه‌ای دارد و به این امر باید توجه ویژه شود.

جعفر صادق اسکندری با اشاره به اینکه بیشترین سهم نان مصرفی و تولیدی در استان مربوط به نان روغنی می‌باشد اظهار کرد: متاسفانه براساس نظر کارشناسان این نوع نان بهداشتی نبوده و مورد تایید کارشناسان تغذیه نمی‌باشد، بنابراین با ارائه راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه نان روغنی و تغییر الگوی مصرفی مردم ارائه شده است و باید از نان‌هایی استفاده شود که نسبت به نان‌های دیگر سالم و از مضرات اندکی برخوردار باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در رابطه با مشکلات نرخ آرد اشاره کرد: از آنجایی که در طول 2 سال برای آرد یارانه‌ای نرخ تمام شده‌ای به واحدهای نانوایی ابلاغ نشده است که با مشکلات عدیدهای را برای نانوایان بوجود آورده است؛ در رابطه با بحث آرد آزاد خوشبختانه با توجه به اختیاراتی که کارگروه دارد ما می‌توانیم نسبت به نرخ گذاری نان غیر یارانه‌ای و آزاد اقداماتی داشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه 18 آیتم برای تجلیل از نانوایان برتر استان مشخص شده است، اظهار کرد: در این زمینه دسته بندی نانوایان به نداشتن تخلفات و جرایم تعزیراتی، رعایت اصول بهداشت پخت، بهداشت محیط، بهداشت تجهیزات، بهداشت فردی کارگران، محل مناسب برای نگهداری و ذخیره سازی آرد، کیفیت تولید نان، میزان رضایت ارباب رجوع، حسن شهرت در محل، نوسازی و بازسازی واحد صنفی، دوره‌های آموزشی گذرانده شده توسط مدیران واحدها، حضور مدیر واحد در خود واحد صنفی، داشتن سرویس های بهداشتی اشاره کرد.

جعفرصادق اسکندری در رابطه با بهداشت نانوایی ها تاکید کرد: باید افزودنی‌های غیرمجاز در نان‌ها را که سبب ایجاد دیابت می‌شود کاهش داده شود و بر امر پخت نان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد، در این صورت آذربایجان‌غربی قطب تولید نان سالم و با کیفیت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در آخر افزود: آذربایجان‌غربی به عنوان قطب سیلوسازی کشور مطرح می‌باشد و خوشبختانه در بحث ذخیره‌سازی آرد مطلوبی صورت گرفته است.

در پایان این جلسه از نانوایان نمونه استانی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید