12:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1396 - 20:14
کد خبر: 7642

هیچ بررسی کارشناسی و میدانی در بحث میزان مطالعه صورت نگرفته است

هیچ بررسی کارشناسی و میدانی در بحث میزان سرانه مطالعه صورت نگرفته و ارقام و آماری بیان شده براساس بررسی های میدانی و ملی نمی باشد؛ استان آذربایجان غربی امسال نیز، سعادت برگزاری ششمین جشنواره سراسری یادمان ولایت را دارد.

هیچ بررسی کارشناسی و میدانی در بحث میزان مطالعه صورت نگرفته است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز،محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت : طی سالهای گذشته  وزارت ارشاد توجه ویژه ای به امربزرگداشت سنت حسنه زیارت پیامبر در راستای زیارت "ازبعید" داشته در همین راستا امسال نیز مصادف با روز وفات نبی اکرم (ص) در روز جمعه، برنامه های محوری در مصلی راس ساعت 11 اجرا خواهد شد؛ این مراسم با مداحی ، قرائت زیارت نامه و سخنرانی در مصلی ارومیه و در سایر شهرهای شیعه نشین و شهر مهاباد و پیرانشهر اجرا می شود.

کریمی اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با آخر صفر درنظرگرفته شده در ادارات استان به جای زیارت عاشورا به قرائت فرازی از زیارت نامه "ازبعید" رسول اکرم(ص) بپردازند تا بتوان گامی هرچند کوچک در راستای ترویج فرهنگ نبوی پیامبر برداشته شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به مظلومیت رسول اکرم (ص) ابراز کرد: مجلس عزاداری برای  یاد و نام رسول اکرم در سطح شهر و استان بسیار کمرنگ بوده و باید اهتمام ویژه ای در این امر صورت بگیرد و حتی در بحث نذورات که در ایام و مناسبت های مختلف در روز رحلت پیامبر نیز بدین امر بپردازند.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی که ازروز شنبه آغاز شده افزود: شعار امسال هفته کتاب و کتاب خوانی "آینده روشن با خانواده کتاب خوان نامیده شده، با توجه به این امر که فرهنگ کتاب خوانی در کشور و استان ما مظلوم است باید در ترویج و گسترش این فرهنگ از سوی مردم و مسئولین توجه ویژه ای داشته باشیم.

کریمی با اشاره به مشکلات و دغدغه های اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: توجه به امر کتاب در جامعه می تواند جلوی بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها را بگیرد و به حقیقت می‌گفت اگر دانشی باشد داعشی نخواهد بود زیرا سرمنشا بسیاری از مشکلات در جامعه کنونی ما به سبب همین عدم پرداخت به علم و دانش و مهجور ماندن این فریضه در بین مردم می باشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: در بحث کتاب خوانی دو حوزه دوستدار کتاب و پایتخت کتاب وجود دارد، متاسفانه در بخش پایتخت کتاب استان ما حرفی برای گفتن نداشته و در این زمینه عملکرد ضعیفی از خود ارائه نموده ولی در بخش دوستدار کتاب دو سال است که روستاهای استان توانسته به کسب مقام و امتیاز نائل شود.

وی شهرداری را موظف به ایجاد محیط متناسب به کتاب خوانی دانسته و گفت: شهرداری و شورای شهر تمامی  شهرهای استان در کنار پرداختن به پروژه های عمرانی بایستی در ایجاد فضای شهری متناسب با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازند؛ در بخش نذورات کتاب نیز باید اهتمام ویژه ای از سوی مسئولین و مردم دیده شود.

کریمی اظهار کرد: سال پیش 25 هزار جلد کتاب ولی امسال با توجه به مشکلات جاری 6 هزار جلد اهدا گردیده همچنین سال گذشته 39 هزار جلد کتاب در نمایشگاه موجود که بالغ بر مبلغ یک میلیلارد فروش در نمایشگاه کتابخوانی به فروش رسیده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر حمایت از نویسندگان استان اظهار کرد: از 140 ناشر در استان 60نفر فعال، 25 ناشر نیمه فعال، 25 ناشر جدید و 35 ناشر غیرفعال می باشند هم چنین براساس آمار 187 کتاب خانه تحت عنوان کتاب خانه مساجد در سطح استان دایر می باشد.

وی در پایان افزود: هیچ بررسی کارشناسی و میدانی در بحث میزان سرانه مطالعه صورت نگرفته و ارقام و آماری بیان شده براساس بررسی های میدانی و ملی نمی باشد؛ استان آذربایجان غربی امسال نیز، سعادت برگزاری ششمین جشنواره سراسری یادمان ولایت را دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید