04:35|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 آبان 1396 - 21:13
کد خبر: 7629

مسلمانان و دیگر مذاهب باید حرمت و عزت امام حسین(ع) را نگهدارند/ زیارت اماکن مقدسه و مزار بزرگان برای مسلمانان واجب و سنت الهی می‌باشد

امام حسین (ع )اختصاص به فرد، مذهب و گروه خاصی نیست از آنجایی که مکتب، معارف امام حسین (ع ) بین المللی بوده و لذا عاشقان از قسمت‌های گوناگون دنیا، شهرها و مذاهب مختلف از جمله شیعه، سنی و بودایی با گرایش‌های جناهی و سیاسی مختلف در این سفر حضور می‌یابند تا به وجود خود سیقل دهند و در قافله بزرگ امام حسین (ع)  شست و شو دهند و نهایتا خود را حسینی نمایند.

مسلمانان و دیگر مذاهب باید حرمت و عزت امام حسین(ع) را نگهدارند/ زیارت اماکن مقدسه و مزار بزرگان برای مسلمانان واجب و سنت الهی می‌باشد

حجت السلام محمود موسوی امام جمعه شهرستان سلماس در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با اربعین حسینی گفت: همه ما باید نوکری امام حسین(ع) را بکنیم و اکنون در زندگی و جامعه هر چه داریم از ایشان است، اگر قیام و نهضت امام(ع)  نبود الان از اسلام، دین، ناموس و شرف چیزی نمانده بود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مسلمانان و دیگر مذاهب باید حرمت و عزت امام حسین(ع) را نگهداریم و در مراسمات آیینی و مذهبی همچون عاشورا و تاسوعا و اربعین حسینی یا د و خاطره ایشان را گرامی بداریم.

حجت السلام موسوی سفر به کربلا را یک امر مستحب دانسته و گفت: سفر به کربلا نوعی عشق و عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) می‌باشد که در دل این افراد است که شرکت در راهپیمایی چند ملیونی اربعین حسینی نشانگر حقانیت امام حسین(ع) است. 

وی افزود: دشمنان اسلام و شریعت درصدد بودند که این نور الهی را خاموش کنند که در نهایت با کمک خداوند خار و ذلیل شدند؛ دشمنان دین و اسلام بدانند که این دین الهی با حریت به کار خود ادامه می‌دهد و هر کسی که در راه آن قرار گیرد به غضب خداوند دچار خواهد شد.

 

در همین راستا امام جمعه شهرستان بوکان ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده با اشاره به زیارت امام حسین(ع) گفت:

پیامبر (ص) نیز تاکید بسیاری برای زیارت اهل قبور داشتند و علاوه بر این زیارت اماکن مقدسه و مزار بزرگانمان برای ما مسلمانان واجب و سنت الهی می‌باشد و روح ایشان را با فاتحه و نذر شاد می‌کند،  درزندگی روزمره ما و دنیای آخرت ثواب بسیاری دارد.

 

وی با اشاره به رفتن دسته جمعی به اماکن مقدسه تشریح کرد: رفتن گروهی از هر کشور یا اقشار به آنجا بیانگر همدلی و اتحاد بین مسلمانان بوده و خود یک نوع یکپارچگی و محبت را در دلهای ما ایجاد کرده وبه همه جهانیان نشان می‌دهد.

ماموستا خلیفه زاده  به محبت اهل بیت اشاره کرده و توضیح داد: منشا عشق امام حسین(ع) و محبت وی در دلهای افراد موجبات متحد شدن مسلمانان را فراهم کرده است، در احادیث نیز به دوستی اهل بیت و فرزندان آنها تاکید شده تا با یکدیگر مراوده و رفت و آمد کنند تا محبت در دلها جاری شود.

وی با اشاره به مقام شامخ شهادت و امام حسین(ع) متذکر شد: بر هر مسلمانی واجب است که از پیامبر و دستوراتش تبعیت کند بخاطر همین باید از دوستان ودوستاران آنها همچون امام حسین(ع) که فرزند خلف ایشان بود تبعیت کنیم، این امام بلند مرتبه بخاطر ترقی دین مبین اسلام به شهادت رسید و شهادت رسیدن به قله معرفت دنیا وآخرت بالاترین مرتبه بشریت است.  

 امام جمعه بوکان در پایان خاطر نشان شد: باید به اولاد و امامان که در راس آن ها علی(ع) که یکی از کاتبان وحی بودند و فرزندان ایشان محبت داشته باشیم محبت ایشان در دل افراد جامعه است که ما را کیلومترها با پای پیاده بسوی خود و این اماکن مقدس می‌کشاند.   

در ادامه حجت السلام رنجبری امام جمعه ماکو در باره امام حسین (ع) و سیرت وی گفت: امام حسین (ع )اختصاص به فرد، مذهب و گروه خاصی نیست از آنجایی که مکتب، معارف امام حسین (ع ) بین المللی بوده و لذا عاشقان از قسمت‌های گوناگون دنیا، شهرها و مذاهب مختلف از جمله شیعه، سنی و بودایی با گرایش‌های جناهی و سیاسی مختلف در این سفر حضور می‌یابند تا به وجود خود سیقل دهند و در قافله بزرگ امام حسین (ع)  شست و شو دهند و نهایتا خود را حسینی نمایند.

وی درباره شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: امام حسین (ع) چون تمام هستی خود را در راه خدا تقدیم کرده است؛ خداوند در قرآن می‌فرماید هر کس با خدا عشق بازی کند خداوند خریدار خوبی برای ایشان می‌باشد لذا امام حسین(ع) آخرین قطره خونی که در قلبش بود و تمام هستی و طبع اخلاص خود را تقدیم اسلام  کرد پس خداوند متعال هم امروز به ایشان مراتبی از عزت و کمال و بزرگی  کرامت کرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید