23:16|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1396 - 01:06
کد خبر: 7618

صادرات سیب استان با وجود بسته بودن مرزها در شرایط مطوب می باشد

هر چند بسته بودن مرزها در امر صادرات اثر گذاشته ولی این تاثیر به قدری نبوده که در روند صادرات به صورت عمده اخلال ایجاد نماید.

صادرات سیب استان با وجود بسته بودن مرزها در شرایط مطوب می باشد

جعفر صادق اسکندری مدیرکل سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص تاثیر بسته بودن مرزها بر روند صادرات سیب اذعان کرد: هر چند بسته بودن مرزها در امر صادرات اثر گذاشته ولی این تاثیر به قدری نبوده که در روند صادرات به صورت عمده اخلال ایجاد نماید.
اسکندری با اشاره به حجم زیاد تولیدی سیب استان ابراز کرد: تولید سیب استان امسال بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده که این حجم از تولید برای یک میوه بسیار و به طبع نباید انتظار داشت که این مقدار از محصول یک شبه جابه جا و روانه بازارهای صادرات گردد.
مدیر کل صنعت و معدن استان با اشاره به صادرات کشور ابراز کرد: صادرات به طور مستمر و مرتب در حال انجام بوده و بسته بودن مرزها سبب سوق دادن صادرات به بازار جدید افغانستان شده و در کنار این روند هر روزه صادرات به کشورهای پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان و روسیه صورت می پذیرد.
وی با اشاره به روند بسیار مطلوب صادرات امسال نسبت به سالهای گذشته گفت: در طول یکماهه اخیر نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد پیشرفت به سال پیش در امر صادرات وجود داشته که روند بسیار مطلوبی در این راستا برای استان می باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه از سوی  وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی سیب اعلام‌شده بیان کرد:از طرف دولت خرید تضمینی سیب صورت گرفته  و سازمان تعاون روستایی استان نیز خرید از نقاط مختلف را  هم برای واحدهای استانی و هم برای واحدهای صنعتی خارج استان به صورت  مرتب پیگیری کرده و اقدام به حمل و صادرات محصول سیب  نموده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
اسکندری در پایان اشاره کرد:با ادراه کل هواپیمایی تلاش در انجام گفتمانی صورت گرفته تا توسط هواپیماهای باربری به مسیرهای دور همانند هندوستان نیز صادرات شکل گیرد ، صادرات خود یک رویه و مکانیز می باشد ونباید انتظار داشت تمام سیب برداشتی روانه بازار گردد امکانپذیر نیست ،اوضاع صادرات در امسال  بهتر از سالهای گذشته است .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید