07:56|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1396 - 23:36
کد خبر: 7617

طوفان تغییرات در استانداری آذربایجان غربی

در روزهای اندکی که استاندار جدید راهی استان شده ، قدم‌های قابل توجهی را در راستای رسیدن به رونق اقتصادی آذربایجان غربی برداشته است. 

طوفان تغییرات در استانداری آذربایجان غربی

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز؛ استان آذربایجان غربی یکی از ویژه ترین و حساس ترین استان های جمهوری اسلامی ایران می باشد؛ آذربایجان غربی نیاز مبرمی به توجه مسئولان دارد و با توجه به شرایط ویژه ای که بر استان از جمله شرایط قومیتی و همچنین هم مرزی با 3 کشورعراق، ترکیه و آذربایجان حاکم است؛ لزوم دارد تا مسئولان بلند پایه کشوری و لشکری بیش از پیش به این استان توجه شود.
پس روی کار آمدن دولت دوازدهم به ریاست جمهوری حسن روحانی تغییرات زیادی در استانداران سرتا سر کشور اعمال شد، استان آذربایجان غربی نیز از قاعده مستثنی نبوده و با تصمیمی که هیئت مربوطه و عبدالرضا رحمانی فضلی و در راس آن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور اتخاذ کردند، محمد مهدی شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی انتخاب شد.
در ابتدا انتخاب محمد مهدی شهریار به عنوان استاندار آذربایجان غربی با خیل عظیمی از نظرات مثبت و منفی رو به رو شد اما سوابق کاری و اجرایی شهریاری نشان از یک انتخاب خوب را داشت که این امر توسط محمدمهدی شهریاری به خوبی جای خود را گرفت و آن را به اثبات رسانید.
محمدمهدی شهریاری میخ اول را در اقدامات خود در کسوت استاندار آذربایجان غربی محکم کوبید و در مدتی بسیار اندک و کوتاه توانست اعتماد مردم را جلب کرده و نوید روزهای خوب را به مردم مظلوم آذربایجان داد؛ وقتی مبحث "کوباندن محکم میخ اول" به اثبات می رسد که شاید برای اولین بار تاریخ بود که تیم ویژه اقتصادی از آلمان به استان آذربایجان غربی سفر کردند و ضمن بازدید از استان، مقدمات ایجاد پروژه ها و همکاری ها نیز حاصل شد.
حضور تیم اقتصادی کشور آلمان در آذربایجان غربی که بی ارتباط با کسوت سابق محمدمهدی شهریاری که به عنوان سرکنسول ایران در آلمان انتخاب شده بود نیست؛ با توجه شرایط بی نظیر جغرافیایی آذربایجان غربی مطمئنا ورود این تیم اقتصادی ضمن ره آورد خبرهای خوش برای استان باز کننده ورود دیگر کشورهای اروپایی نیز به استان آذربایجان غربی خواهد بود.
در این مدت کوتاهی که شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی منصوب شده و فعالیت های مثمر ثمر زیادی را داشته است؛ دیگر اقدامی که شهریاری بعمل آورد سفر به کشور همسایه ترکیه به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بود، از دستاوردهای این سفر اخبار موثقی در دست نیست اما با توجه  به همسایگی با ترکیه و تجارت با اروپا می تواند نوید بخش اخبار مهیجی باشد.
از اقدامات بین الملل و برون مرزی شهریاری که عبور کنیم به تصمیمات وی در چارت تشکیلاتی استانداری آذربایجان غربی می رسیم؛ شهریاری در اولین قدم از تغییرات خود با عزل تمامی مشاوران استانداری قدرت مدیریتی خود را به رخ کشید؛ از سوی دیگر بروز اخباری مبنی بر برکناری افراد سالخورده و کهنه کار نشان از تغییرات بزرگ در چارت تشکیلاتی استانداری آذربایجان غربی دارد که مهمترین تغییر می تواند به جوان شدن این چارت باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید