18:38|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1396 - 18:54
کد خبر: 7612

فصل جدید مرمت پروژه‌های تاریخی درحال برنامه ریزی

مرمت و بازساز‌ی بسیاری از بناهای داخلی شهر ارومیه شروع شده  که مراحل نهایی برخی در حال سپری شدن است

فصل جدید مرمت پروژه‌های تاریخی درحال برنامه ریزی

جلیل جباری مدیرعامل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی در گفت گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز در رابطه با آخرین مرمت و بازسازی بناهای تاریخی اظهار کرد: مرمت و بازساز‌ی بسیاری از بناهای داخلی شهر ارومیه شروع شده  که مراحل نهایی برخی در حال سپری شدن است؛ علاوه براین در بافت تاریخی ارومیه، ساختما ن تامین اجتماعی در اول خیابان امام و سردر تاریخی سرای یونجه بازاری(بازار یونجه قدیم) در حال مرمت و بازسازی است.
مدیرعامل میراث فرهنگی درادامه افزود: برق رسانی سرای نوبخت و امیرنظمی افشار در خیابان امام در حال اجرا می‌باشد، علاوه بر این در شمال استان  قلعه ماکو که یک عرصه تاریخی به شمار می‌رود با همکاری منطقه آزاد در تمام طول سال کارگاه آن فعال می باشد و با تمام توان در حال مرمت، حفاظت و احیای بنای کامل برج و دیوارهای تاریخی آن می باشیم.
جلیل جباری ادامه داد: در طول یکسال گذشته نزدیک به 50 بنا، به فصل از مرمت و حفاظت بناهای تاریخی انجام گرفته که ساختمان دیزج سیاوش، قلعه رشیدوالدوله تکاب، ساختمان حمام محمود آباد شاهیندژ، یکی از آثار فاخرتاریخی مهاباد نیزاز دیگر اقدامات می‌باشد.
 جلیل جباری در رابطه با پل های تاریخی استان اشاره کرد: پل هایی از جمله پل باراندوز چایی در حال مرمت و احیا می باشد، زیرسازی و بستر سازی و محکم سازی پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب کاملا به اتمام رسیده و ده‌ها بنای تاریخی دیگرتا فصل کاربا استفاده از اعتبارات موجود مرمت و بازسازی خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود در مورد فصل جدید کار گفت:  فصل جدید مرمت پروژه‌های تاریخی درحال برنامه ریزی می باشد که پس از تخصیص اعتبارات سال 96 شروع شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید