13:40|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 آبان 1396 - 21:06
کد خبر: 7604

برای اولین بار در کشور طرح کیفیت بخشی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی اجرا می گردد

پژوهش ها و تحقیقات نشان دهنده این واقعیت می باشد که هر مقدار طول دوره عمومی برای دانش آموزان افزون تر باشد به همین میزان در آینده می توانند موفق تر باشند؛علت آن نیز این می باشد که آموزش  مهارت زندگی، اجتماعی، فرهنگی، هوش هیجانی و عاطفی و به دنبال آن رشد شناختی ، اجتماعی ، فرهنگی ، عاطفی  در دوره عمومی از اهمیت بسزایی برخورداراست

برای اولین بار در کشور طرح کیفیت بخشی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی اجرا می گردد

مقصود رزم آرا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز با اشاره به ضرورت و فلسفه پایه ششم اظهار کرد: پژوهش ها و تحقیقات نشان دهنده این واقعیت می باشد که هر مقدار طول دوره عمومی برای دانش آموزان افزون تر باشد به همین میزان در آینده می توانند موفق تر باشند؛علت آن نیز این می باشد که آموزش  مهارت زندگی، اجتماعی، فرهنگی، هوش هیجانی و عاطفی و به دنبال آن رشد شناختی ، اجتماعی ، فرهنگی ، عاطفی  در دوره عمومی از اهمیت بسزایی برخورداراست.  این امر در کشورهای توسعه یافته نیز بارز و مشهود می باشد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه افزود: کشور ایران نیز براساس سند تحول بنیادین سعی در ورود، همگام ساختن و همراه نمودن آموزش بر اساس استانداردهای بین المللی داشته است ازهمین رو اقدام به افزایش طول زمان آموزش عمومی نموده است.
رزم آرا به مراحل عملیاتی شدن پایه ششم نیز اشاره و ادامه داد:بعد ازمشخص شدن فلسفه پلیه ششم و صحه گذاشتن سند تحول بنیادین بر آن ،سیستم آموزش و پرورش اقدام به عملیاتی نمودن آن نمود رزم آرا در اشاره به عملیاتی شدن طرح ها در این خصوص افزود: سند تحول بنیادین دارای شش زیر نظام می باشد که برای اجرای کامل سند تحول نیازمند اجرای تمام وکمال همه زیر نظام های موجود در این سند هستیم. 


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص اهمیت و ارزشمندی این برنامه بیان کرد: اجرای این سند اگر با رویکرد همفکری، هماهنگی ، همراهی ،همدلی وبه صورت عالمانه ، آگاهانه و عاقلانه روی دهد در آینده ای نه چندان دور، سیستم تعلیم و تربیتی را تحت تاثیر گذاشته و برون داد و محصول نظام آموزشی دانش آموزانی خواهند بود که در همه زمینه های رشدی به صورت متعادل پرورش یافته اند.
رزم آرا در خصوص طرح و برنامه های نوین آموزش و پرورش استان اذعان کرد: همه برای آموزش – همه برای کیفیت AFE&AFQ برنامه، با محوریت کیفیت بخشی پایه اول در پنج محور اولیا – معلمان- دانش آموزان – مدیران و مدیران نواحی و مناطق در جهت کیفیت بخشی فرآیند یاددهی و یادگیری با شعار کیفیت عنصر حیاتی سازمان برنامه ابتکاری استان می باشد که در حال اجرا است. این برنامه از نوع برنامه های غیر خطی و چند بعدی است که درآن شرایط و موقعیت های اجرایی هر منطقه و مدرسه در نظر گرفته می شود.


وی آموزش را مبتنی بر مثلث طلایی تربیت دانسته  که جامعه، مدرسه و خانواده ضلع های این مثلث هستند و ادامه داد: در این راستا اولین محتوای آموزشی ویژه اولیا با استفاده از تکنولوژی ارزش افزوده برای اولیا طراحی و تدوین شده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: دوره آموزشی 12 ساعته برای  اولیا  پایه اول  پیش بینی شده است داده تا بتوانند از این طرح نهایت بهره وری را داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید