22:58|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 آبان 1396 - 00:08
کد خبر: 7581

هدف سازمان منطقه آزاد ماکو استفاده از زمین ها به بهترین شکل است

تمام سیاست های دولت در مناطق آزاد باید عینا توسط منطقه آزاد اجرا شود و  نمی شود خارج از سیاست های دولت اقدامی کرد.

هدف سازمان منطقه آزاد ماکو استفاده از زمین ها به بهترین شکل است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز؛ صبح امروز  طی جلسه ای که با حضور معذالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد کشور، اورنگی معاون وزیر جهادکشاورزی، سجادی مجری طرح رودخانه های مرزی کشور، کریم زاده مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی و فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دفتر سازمان منطقه آزاد ماکو  به بررسی وضعیت زمین های کشاورزی استان به خصوص منطقه آزاد ماکو پرداخته شد.
اسمعیل کریم زاده مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی در ابتدای جلسه گفت: جهت اجرا و استفاده سطح بیشتری از اراضی آب های مرزی واقع در آذربایجان غربی ارتباطاتی گرفته و پیگیری شده است و کار از وضعیت مناسبی برخوردار است.
در ادامه این جلسه میری مجری طرح و مدیر پروژه گفت: وجود مشکلاتی سبب عقب افتادگی پروژه شده است.
 اورنگی معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه جلسه اظهار داشت: در اراضی منابع ملی اختیارات و مسئولیت وزارت به سازمان منطقه آزاد تفویض شده است؛ از دلایل موفقیت وزارت جهاد کشاورزی می توان به نحوه برخورد در مقوله زمین اشاره کرد.
حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه تصریح کرد: به هیچ عنوان فروش و یا اجاره بلند مدت زمین در منطقه آزد ماکو نداریم و در حالت کلی هدف سازمان منطقه آزاد ماکو استفاده از زمین ها به بهترین شکل است که در این  زمینه نیز می خواهیم با کمک جهادکشاورزی از زمین ها استفاده کنیم؛ برابر مصوبه هیئت دولت؛ تمام دستگاه های دولتی باید یک درصد از قرارداد سرمایه گذاری در مناطق آزاد را به حساب منطقه بپردازند ولی تا کنون هیچ اقدامی رخ نداده است.
 معذالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد کشور در بررسی وضعیت زمین های کشاورزی استان گفت: تمام سیاست های دولت در مناطق آزاد باید عینا توسط منطقه آزاد اجرا شود و  نمی شود خارج از سیاست های دولت اقدامی کرد.
وی در ادامه سخننانش ضمن اشاره به اهمیت حفظ منافع مردم تصریح کرد: باید منافع مردم عین منافع شخصی خودمان حفظ شود و همچنین باید در مناطق آزاد  به دنبال بهره برداری های مدرن باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید