03:47|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مهر 1396 - 20:25
کد خبر: 7463

مرز پیرانشهر بسته شد/ صادرات از کشورهای هدف پیگیری می شود

با توجه به تحرکات اقلیم کردستان که در کشور عراق در حال شکل گیری می باشد به دلیل حفظ امنیت مرز پیرانشهربسته شده و صادرات از قندهار و روسیه در حال پیگیری می باشد.

مرز پیرانشهر بسته شد/ صادرات از کشورهای هدف پیگیری می شود

جعفر صادق اسکندری مدیر کل سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز در خصوص بسته شدن مرز پیرانشهر گفت: با توجه به تحرکات اقلیم کردستان که در کشور عراق در حال شکل گیری می باشد به دلیل حفظ امنیت مرز پیرانشهر نیز بسته شده است.

اسکندری با اشاره به بسته شدن مرز باشماخ در سنندج و مرز پرویز خوان در کرمانشاه از دیروز ادامه داد: فعالیت های گمرکی در این مناطق متوقف شده وبنا به همین منظور برای اینکه کالاهایی که به اقلیم  کردستان صادرات داشته دچار مشکل نگردد برنامه هایی از پیش تعیین شده که در دست اقدام هستند.

مدیر کل سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ها این نهاد ابراز کرد : از چندین ماه پیش تلاش بر این بوده  که صادرات به سمت  کشورهای هدف که بازار مناسبی برای کالاهای ما دارند سوق داده گردد.

وی با اشاره به اینکه در فصل صادرات سیب درختی قرار داریم افزود: با توجه به مذاکراتی که با نمایندگی امور خارجه و سرکنسول ایران در قندهار، 4آبان هیئت متشکل از فعالین اقتصادی و صادر کنندگان استان برای امر بازاریابی روانه افغانستان خواهند شد؛ هیئتی نیز برای اعزام به روسیه در نظر گرفته شده که تاریخ آن هنوز با سفارت خانه هماهنگ نشده است.

 

مدیر کل سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی در پایان گفت: سال گذشته صادراتی خوبی داشته ایم و امسال نیز  فرصت مناسبی برای صادرات فراهم است و امید داریم با سوق دادن صادرات به کشورهای همسایه بهره مناسبی از صادرات داشته باشیم.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید