16:03|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 مهر 1396 - 02:13
کد خبر: 7459

مشاغل پرسرو صدا در محیط های مسکونی مخل آرامش همشهریان

گسترش شهرنشینی، امروزه با معضلی به نام سر و صدا نیز رو به رو هستیم و اکثر مردم از وجود سر وصدا های مزاحم در محیط اطراف گلایه مند هستند.

مشاغل پرسرو صدا در محیط های مسکونی مخل آرامش همشهریان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز،آلودگی هوا و آب از مشکلات زیست محیطی به شمار می روند در حالیکه با پیشرفت صنعت و گسترش شهرنشینی، امروزه با معضلی به نام سر و صدا نیز رو به رو هستیم و اکثر مردم از وجود سر وصدا های مزاحم در محیط اطراف گلایه مند هستند.
بدن انسان در مقابل سرو صداهای مزاحم که به اصطلاح آلودگی صوتی نامیده می شوند دچار نوعی استرس و فشار در افراد می گردد؛ این تغییرات طبق گفته متخصصین می تواند سبب افزایش فشار خون، تغییر ضربان قلب در بدن افراد گردد و آسیب های جدی تری نیز به همراه داشته باشد.
سال های متمالی تست معضلی به نام مشاغل مزاحم در شهر ارومیه خودنمایی کرده و سبب بروز آلودگی صوتی می شوند، در گذر از کوچه و خیابان های شهر صدای جوشکاری، آهنگری و تعمیر اتومبیل شنیده می شود.
این مشاغل پرسروصدا سالهای زیادی است که در داخل شهر و محیط های مسکونی حاکم هستند؛ روح و روان همشهریان را دچار آزار کرده و آسایش را از آنان ربوده اند.
روانشناسان بر این باورند که باید مشاغل پرسروصدا  از داخل شهر جمع گردد چرا که آسیب های فراوانی به روح و روان افراد وارد می سازند.
این مشاغل علاوه بر سر وصدای ناخوشایندی که دارند ابزار و وسایل آنها نیز راه را برای عابران می بندد و عبور و مرور را دچار اختلال می کند.
همشهریان بارها از وجود این مشاغل ابراز ناراحتی کرده و امیدواریم مسئولین امر در این خصوص تدابیری را بیندیشند و با انتقال این مشاغل به خارج از محل های مسکونی هم به جلوه شهر را حفظ کرده و هم سبب بهبود روح و روان اهالی شهر شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید