05:55|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1396 - 19:37
کد خبر: 7455

فیلم کوتاه شکلات در سه جشنواره بین المللی حضور دارد

در اولین حضور بین المللی  فیلم کوتاه "شکلات" در جشنواره "زیرو پلاس "روسیه توانست جایزه بهترین فیلم را کسب نماید و هم اکنون نیز در جشنواره فیلم کودکان هندوستان در بمبئی و جشنواره کودک سویس حضور دارد در حضور ملی نیز این فیلم در جشنواره فیلم رشد رو نمایی خواهد شد.

فیلم کوتاه  شکلات در سه جشنواره بین المللی حضور دارد

مهدی حیدری نویسنده و کارگردان در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، در معرفی خود گفت: فارغ التحصیل دانشکده صداوسیما هستم و از سال هشتاد و یک فعالیت هنری خود را در رشته صدابرداری در صداوسیما  شروع و  بیش از ده سریال و ده تله فیلم در استانهای آذربایجان غربی و شرقی صدابرداری کرده ،از سال ۱۳۸۹ نیز ساخت فیلم و مستند را شروع کرده ام.

حیدری به معرفی آثارش  پرداخته و ادامه داد: بیش از سی فیلم کوتاه و مستند ساخته ام که اولین فیلم نیز با عنوان "آق گول "بیش از چهل جایزه استانی ملی و بین المللی دارد؛ همچنین غیر از فیلمهای کوتاه مستندهای در زمینه فرهنگ و هویت مردم آذربایجان در شهرهای نقده خوی و میاندوآب داشته ام که از شبکه های آذربایجان، مستند ،چهار و شبکه دو پخش شده است.

نویسنده و کارگردان ارومیه ای در خصوص آخرین کارش تصریح کرد: آخرین فیلم کوتاه با عنوان "شکلات" می باشد این فیلم در روستایی ولدیان خوی در فصل زمستان در برف به ارتفاع دو متر به تصویر برداری محمد مستوفی  و بازی پرور ضیا حسینی ، حمید رضا مصطفایی، رحیمه پیرزاد و حمایت حوزه هنری استان ساخته شد.

حیدری به موضوع غیلم "شکلات" پرداخته و گفت: این فیلم داستان پسری هفت ساله و پیرزنی ۸۰  ساله ای است که پسری به دنبال کسب محبت در خارج از خانه می باشد و با برخوردی که به پیرزن می کند با کمک ها و راهنمایی های او به جامعه و انجام کارهای مثبت برمی گردد.

وی به افتخارات کسب شده فیلم "شکلات" پرداخت و افزود: در اولین حضور بین المللی خود در جشنواره "زیرو پلاس "روسیه توانست جایزه بهترین فیلم را کسب نماید و هم اکنون نیز در جشنواره فیلم کودکان هندوستان در بمبئی و جشنواره کودک سویس حضور دارد در حضور ملی نیز این فیلم در جشنواره فیلم رشد رو نمایی خواهد شد.

نویسنده و کارگردان ارومیه ای به مشکلات فیلم "شکلات" اشاره و اظهار کرد: ساخت این فیلم با مشکلات زیادی مواجه بوده و چون این فیلم در فصل زمستان بود و بازیگر کودک و پیرزن  در آن ایفای نقش می کردند و به علت سردی بسیار زیاد هوا دغدغه و مشکل اصلی بود که با آن رو در رو بودیم.

حیدری به عدم حمایت مسئولین اشاره و ابراز کرد: با توجه به عدم حمایت کافی مسئولان و نبود بودجه کافی ، فیلمساز فیلم کوتاه همیشه در سخت ترین شرایط برای ساخت فیلم می باشد اگر همراهی دوستان بدون چشم داشتی نباشه اصلا فیلم کوتاهی ساخته نمی شود من باید اعتراف کنم که مردم آذربایجان فرهنگی ترین دنیا هستند که در ساخت فیلم نهایت همکاری را می کنند و اگر مسئولان فرهنگی استان نیز همچون مردم همراه فیلمساز بودند فیلمهای بهتر و با کیفیت تر ساخته می شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید